Zbog najave lošeg vremena, balet Apoksiomen u izvedbi Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu, najavljen za nedjelju 7.7. na festivalu Zagreb Classic, pomiče se za dan ranije

Novi termin je subota 6.7. s početkom u 21:00 sati, a ulaz je kao i na sve druge programe festivala – slobodan.

Apoksiomen je pun pogodak: zagrebački Balet dokazao da može baš sve”, piše Tportal, a Večernji list zaključuje: “Moćan baletni ansambl. Svi su jedno”.

Baletna priča o lošinjskom Apoksiomenu, ispričana kroz koreografiju Claudia Bernarda i unikatnu glazbu naše Tamare Obrovac, predstavljena kroz moćni nastup plesača Baleta HNK-a u Zagrebu.

Izvedba na otvorenoj pozornici festivala Zagreb Classic, koju ne smijete propustiti.

Ove subote 6.7. na Trgu kralja Tomislava – Gdje uživamo u baletu na travi!

Borko Špoljarić / G.A.D. PRODUKCIJA

O Apoksiomenu

Mediteransko more, kao i svako, spaja i razdvaja, daje život i nosi smrt. S jedne njegove obale na drugu, između Europe, Azije i Afrike, i dalje, mnogo dalje kroz Gibraltarska vrata, stoljećima se kreću valovi trgovaca, ratnika, zarobljenika, izbjeglica u potrazi za plijenom, bogatstvom, novim životom ili novim svjetovima. Vjetrovi povijesti određuju njihov ritam, a more, hirovito i nepredvidivo, nekome postaje izbavljenje, nekome grob. U mitskom vremenu Trojanskoga rata ili u našem dvadeset prvom stoljeću, svejedno. Prema lošinjskom je Apoksiomenu more bilo milostivo. Dva ga je tisućljeća čuvalo u svojem krilu, u podmorju pokraj otočića Vele Orjule, kamo je bio bačen s neke rimske lađe kao suvišan teret u nevremenu. A onda ga je jedan belgijski ronilac našao slučajno, gotovo neokrnjena, prekrivena muljem i školjkama, i poslije šestogodišnjega restauratorskog struganja brončani je kip atleta, koji je sastrugao sa sebe prašinu i ulje kao poslije vježbanja, zablistao u punoj ljepoti. Čemu je sve svjedočio u morskoj dubini, tamo gdje ne postoji vrijeme? Jesu li ga plašile eksplozije podmorskih mina? Je li ga tješio pjev Sirena? Je li slušao jauke i zapomaganje izbjeglica i prognanika koji u malim čamcima pokušavaju stići do otoka Lampeduse?

U predstavi kojoj more određuje poetski i misaoni prostor, koreograf Claudio Bernardo je za odgovorima, koje nam Apoksiomenova nijema usta ne mogu dati tragati zaranjajući duboko u svoju umjetničku imaginaciju. Pokretom, ali i glasom, ispunit će ga baletni ansambl, na glazbu Tamare Obrovac koja svojim melosom dodiruje sve rubove Mediterana te uz fragmente Euripidovih Trojanki, koje će odabrati i dramaturški obraditi Lada Kaštelan. Koproducent projekta belgijska je Umjetnička udruga As Palavras – Cie Claudio Bernardo.

‘Apoksiomen’ je pun pogodak: zagrebački Balet dokazao da može baš sve.— Tportal

Glazba Tamare Obrovac odjekuje u ritmu srca, iz nje „pjeva“ Mediteran, uz nju se slavi ljubav i tuguje nad mrtvima. Koreograf ju je tako pomno slušao da se čini kao da je djelo jedne osobe. Takav dojam ostavlja i moćan baletni ansambl. Svi su jedno.— Večernji list

Ansambl je savršeno uigran i većina scena gledatelju djeluje kao striktno određena koreografija.. posve izniman doprinos, štoviše koautorstvo djelu pruža silno emocionalna i energična glazba Tamare Obrovac.— Jutarnji list

Izvor: hnk.hr

Program do kraja festivala Zagreb Classic

9.7., 21:00

GRADSKO KAZALIŠTE KOMEDIJA

ČAROBNI BROADWAY – KONCERT U ČAST ROĐENDANA NIKOLE TESLE

ORKESTAR KAZALIŠTA KOMEDIJA

KREŠIMIR BATINIĆ, dirigent

Solisti:

Mila Elegović, Renata Sabljak, Vanda Winter, Vlatka Burić Dujmović, Đani Stipaničev, Ervin Baučić i Dražen Bratulić

The Little Mermaid, West Side Story, Chess, Beauty & the Beast, Monty Phyton’s SPAMALOT, Cabaret, Les Miserables, Jekyll & Hyde, Jesus Christ Superstar, Aida, Hair, Little Shop of Horrors, Cats i dr.

Leave a Reply

Your email address will not be published.