U Gradskoj galeriji Labin, nakon 8 godina ponovo samostalno izlaže likovni pedagog i slikar, koji je svojim radom kroz život obilježio mnoge generacije

Otvorenje u petak, 24. svibnja 2019. godine, u 20 sati.

Emil Bobanović Ćolić izložiti će 2 ciklusa slika o kojima u pratećem katalogu izložbe pišu tekst dvojica stručnjaka; povjesničar umjetnosti Marin Ivanović te muzejski savjetnik i profesor, Dr. Antun Karaman.

Emil Bobanović Ćolić rođen je 1926. godine u Kuni na Pelješcu. Gimnaziju je pohađao u Krku, a Školu primijenjene umjetnosti u klasi Ante Kaštelančića završio je u Splitu. Jedno je vrijeme radio kao nastavnik u Mostaru, a onda se zaputio u Zagreb gdje je diplomirao slikarstvo kod Mladena Veže i književnost kod dr. Marina Franičevića. Izlagao je u Hrvatskoj, Italiji, Njemačkoj, Poljskoj, SSSR-u, Francuskoj, Južnoafričkoj Republici, Bugarskoj, Austriji i Danskoj. Na svjetskoj izložbi Biennale Internazionale dArte Contemporanea u Firenci, 2001. godine nagrađen je medaljom Lorenzo il Magnifico i diplomom u selekciji skulptura. Dobitnik je i mnogih drugih nagrada i priznanja. Član je HDLU Rijeka, HDLU Zagreb i A.I.A.M. (Accademia Internazionale dArte Moderna) u Rimu. Živi i radi na relaciji Kuna, Trstenik na Pelješcu, Zagreb, Labin i Monza (Italija).

“Slikar Emil Bobanović Ćolić ostvario je mnogo radova u svome bogatom likovnom opusu. Njegove su mijene skokovite, ali cjelovite, navođene snažnom osobnošću i južnjačkim impulsima. Svako razdoblje donosilo je novu temu i potrebu za drugačijim načinom izražavanja, ali na svim je njegovim radovima moguće iščitati jedinstveni autorski rukopis kojemu je svojstveno korištenje čistih boja s velikim udjelom crne. „Stvaralački nomadizam Emila Bobanovića Ćolića započinje i uranja u zavičajnu, kunovsku i pelješku ambijentalnu sudbinu – istinu. (…) Stoga se u njegovu opusu i krajnosti skladno nadopunjuju, a cjelina vrijedi kao individualno ritmiziranje epohe, kao specifično pripitomljavanje univerzalnih protega”
(Marin Ivanović…iz predgovora katalogu izložbe)

“U slikarskom i umjetničkom pogledu forte ovih slika je monumentalnost izrijeka – uvijek jednaka, bez obzira na veličinu slika, sigurnost geste, lapidarna čvrstoća, uvjerljivost i jednostavnost kompozicijskih rješenja te uspješno provedeno pojednostavljenje forme, a ponajviše snažni, gusti, sugestivni kolorizam koji ostvaren širokim plohama zgusnute boje, komplementarnim sučeljenjima i ekspresivnim uspostavljanjem pojedinih akcenata, crveno-zelenih ili modro-narančastih sučeljenja produbljenih manjim plohama bijele, žute i plave boje i u svojoj zvučnosti naglašenih moćnim crnim orubnicama, svako uprizorenje uzdiže na iznimnu poetsku razinu.

Ciklusom Ptice, nakon izvjesnog geometriziranja i purificiranja forme primjetnog u ciklusima Trabakule i Jedra te formalno, iako ne i suštinski, apstraktnih modro-crvenih slika sabranih pod amblematskim nazivom Duh djetinjstva, kao i crveno-crnih slika sličnog predznaka koje su prethodile i(li) nastajale usporedno s Pticama, Emil Bobanović Ćolić iznova se približio konstruktivno-stiliziranoj figuraciji uspješno ostvarivši još jednu vrlo zapaženu slikarsku cjelinu.

Iako ga godine sustižu, sigurnost njegove ruke, svježina palete i stvaralački žar, neprijeporno je, nimalo ne posustaju. Ne predaje se on tako lako. Upravo suprotno. Što je stariji, to je slobodniji i hrabriji. I zadovoljniji, jer ga nataloženo, dugim i upornim radom stečeno iskustvo, radost življenja, sloboda izbora te užitak i lakoća stvaranja ispunjuju zadovoljstvom, vitalnošću i snagom što rezultira djelom, koje je svojim umjetničkim, emotivnim i estetskim vrijednostima domašilo temeljne istine i emotivna polazišta, sam iskon njegova vlastitog imaginativnog svijeta.”
(Dr. Antun Karaman…iz predgovora katalogu izložbe)

Izložbu u Gradskoj galeriji Labin posjetite do 16. lipnja 2019.