Sun. May 19th, 2019

“Kreativnost je stvarateljska moć čovjeka koja dolazi od Boga”

3 min read

izvor photo djos.hr

Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama pod nazivom “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi”, koju organiziraju Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije, u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, započela je u četvrtak 25. travnja u prostorijama Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta, Kaptol 29, u Zagrebu

Uime zagrebačkog nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića uvodno se prisutnim vjeroučiteljima obratio doc. dr. sc. Denis Barić koji je istaknuo kako svaki vid formacije ima pred sobom čovjeka i njegov napredak.

“Tako i ova Katehetska škola koja je jedan od oblika formacije vjeroučitelja ima za cilj vaš napredak kao i napredak onih kojima ste upućeni, a to su vjeroučenici. Želim da sve što naučite u Katehetskoj proljetnoj školi bude provedivo u samim školama”, poručio je Barić.

Prema riječima više savjetnice za vjeronauk pri Agenciji za odgoj i obrazovanje mr. sc. Gordane Barudžije, Katehetske škole organiziraju se u cilju pomaganja vjeroučiteljima u nastavi.

“Ovogodišnju Katehetsku proljetnu školu naslovili smo ‘Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi’ kao poticaj od vjeroučitelja te zbog svih događaja vezanih uz kurikularnu reformu”, poručila je Barudžija.

Prvo predavanje pod nazivom “Stvaranje i ostvarenost stvaranjem” održao je predstojnik Nacionalnoga katehetskog ureda HBK izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin koji se fokusirao na razvijanje kreativnosti u školi, ali i na satu vjeronauka. Vjeruje kako danas vlada potražnja za inovativnošću dok se treba ustredotočiti na različite talente svakog učenika i pritom mu osigurati slobodu (koju učenik može slobodno odabrati, konkretizirati sadržaj s pogledom na vlastitu osobu učenika i njegovu biografiju te omogućiti učeniku vlastiti način kreativnoga izražavanja u riječi, slici, znakovima.

“Uz, dakle, pedagošku argumentaciju, mi smo jedini koji obrazovanju kakvo jest donosimo i teološku dimenziju, od koje obrazovanje može profilirati i kao ‘religijsko obrazovanje’. Vjeronauk u školi, prema Schweitzeru, cilja na međusobni odnos i rast unutarnjeg i vanjskog čovjeka. Vanjski je čovjek pritom shvaćen kao antropološka dimenzija čovjeka, koja je pozvana ispuniti društvene zahtjeve, koji ne leže u moći jednoga pojedinca. Unutarnja dimenzija je, pak, ona, koja ‘izmiče’ ovim uvjetovanostima, a upravo to čini učenika pojedincem, individuom, osobom, te ga razlikuje od drugoga.

Teološki je u tom smislu odlučujuće shvatiti da je čovjekova slika proizašla iz slike Božje, što znači da je učenik ‘kompetentan za Boga’, Bogoosposobljen i od Boga obdaren. Vjeronauk, dakle, traga za Bogom u učeniku. Kada tako razumijemo učenika i njegov odnos prema Bogu, tada kreativnost učenika nije samo pronalaženje i ostvarenje novoga iz već postojećeg, nego je – teološki gledano – kreativnost stvarateljska moć čovjeka, koja svoj izvor ima u odnosu Boga prema čovjeku, a ne leži samo u ljudskoj moći”, poručio je izv. prof. dr. sc. Ivica Pažin.

Katehetska proljetna škola za vjeroučitelje u osnovnim školama pod nazivom “Stvarati – ostavljati tragove Ljubavi” održava se tijekom četvrtka i petka 25. i 26. travnja u prostorijama Nadbiskupijskog pastoralnog instituta, Kaptol 29, u Zagrebu. IKA