Kompleksnu produkciju svojih djela, najčešće ulja i akrila na velikim formatima platna, suvremeni hrvatski likovni umjetnik, slikar Mladen Žunjić, precizno i sustavno dijeli u manje skupine, podcikluse, obilježene izrazitom prepoznatljivom, uočljivom karakteristikom, bilo da je riječ o boji, o obliku, o posebnom odnosu.

U posljednje vrijeme, iz najnovije produkcije, istaknuo bih Crveni ciklus, kombinaciju ulja i akrila na stvarno velikom formatu, veličina od jednog metra na više.

Crveni ciklus je i dobio ime po dominantnoj crvenoj boji koja suvereno oblikuje prostor slike, nadvladavajući linije koje tvore konstrukcije utopljene u crvenilu, u vatri i eruptivnom bljesku boje.

Čudesni svijet oblika u crvenotvornom svijetu, mijenja se od slike do slike, odajući pokatkad dojam žalosnih i neuspjelih pokušaja ogromne rešetke u zauzdavanju plamtećeg crvenila, vatre.

Iz podzemlja zemlje, iz njezine utrobe, izlijeću vreli vatreni jezici, iz pakla, nezaustavljivo, definitivno.

Jesu li pred nama apokaliptični prizori, scene propasti, koja se vidi, naslućuje, opaža, čuje ili jednostavno predviđa?

Moguće, no vjerojatno, možda je riječ o prizoru buđenju, o trenutku nastanka, novoga i neobjašnjivoga, teško predvidivog ali stvarnoga?

Žunjić je ponajprije postao poznat i cijenjen po svom snažnom, neukrotivom kolorizmu dominantnih boja, izveden na većim i velikim formatima, na kojima njegove neukrotive boje pršte na sve strane.

Crveni ciklus također odaje dojam izrazite dekorativnosti. Riječ je o slikama koje se unatoč formata mogu jednostavno i lako uklopiti u svaki prostror ispunjavajući ga istinskim optimizmom, koji se prelijeva preko ruba slike o volumen.

Miroslav Pelikan

       

Leave a Reply

Your email address will not be published.