U utorak, 23. svibnja u 19.00 sati, otvorit će se izložba Vreće bez dna 2 kiparice Božice Dee Matasić. Ova se izložba kao dio projekta nastavlja na seriju digitalnih simulacija Vreće bez dna 1, predstavljenu u Gliptoteci Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti. U čitavom projektu manifestiraju se odrednice karakteristične za pristup Božice Dee Matasić proširenom polju skulpture, koje prema Rosalind Krauss provocira granice i pojmovno preklapanje između skulpture, pejzaža i arhitekture, navodi Jasmina Fučkan, autorica predgovora.
“Ipak, značenjske komponente radova očituju se kroz naglašen autorski odnos prema povijesno utemeljenom shvaćanju skulpture u užem smislu pa bi se iz te perspektive moglo konstatirati da su oni zapravo koncipirani kao formalni negativ klasične skulpture zatvorenih obrisa.
Navedimo redom – bez postamenta, bez volumena, bez recipročnog prostora šupljine, uopće na samom pragu materijalnosti jedino što postoji zapravo je obris. Takvim ukidanjem taktilnih i morfoloških sastavnica rada autorica u potpunosti mobilizira one konceptualne.
Ambijent s predimenzioniranim, arhitektonski dominantnim skeletima koji integriraju posjetitelje predstavlja suvremeni okvir realizacije odnosa između čovjeka i okruženja koji u krajnjoj liniji posve korespondira s poznatim tumačenjem kapitalističkog realizma Marka Fischera: „on je više nalik prožimajućoj atmosferi, koja uvjetuje ne samo proizvodnju kulture već i reguliranje rada i obrazovanja, a ponaša se kao neka vrsta nevidljive barijere koja ograničava misao i djelovanje“.” Iz teksta predgovora Jasmine Fučkan