Skip to content

Jasmin Mišković, Andrea Knezović, Mia Štark: Bure Baruta

iio

U osječkoj Galeriji Kazamat će se u subotu, 25. veljače, s početkom u 19 sati održati otvorenje izložbe BURE BARUTA. Umjetnici: Jasmin Mišković, Andrea Knezović, Mia Štark

HDLU Osijek šestu godinu zaredom organizira skupnu izložbu pod nazivom Bure baruta.
Izložba je namijenjena mladim, neafirmiranim umjetnicima koji su odabrani putem natječaja. Troje umjetnika predstavlja se samostalnim i odvojenim (trima) umjetničkim konceptima čime naglasak ostaje isključivo na umjetnicima bez obzira što su okupljeni pod jednom skupnom izložbom.
Izložbi je svrha ukazati na postojanje mladih, kvalitetnih i školovanih umjetnika izvan etablirane kulturno-umjetničke scene i služi kao platforma za upoznavanje javnosti i struke s njihovim radom i djelovanjem.

Jasmin Mišković – The Transience of life on Earth
Jasmin Mišković rodio se 1990. godine u Osijeku. Izlagao je na brojnim skupnim izložbama u Hrvatskoj. Studij likovne kulture, smjer grafika, završio je na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Na Bure baruta predstavlja se segmentom The Transience of life on Earth, izlaže petnaest izabranih grafičkih listova kojima, kako i naziv njegova segmenta kaže, prikazuje svoje viđenje prolaznosti, nastajanja i nestajanja. Bavi se problematikom egzistencije ljudi, životinja i prirode uopće. U simbolističkom duhu prikazuje motive smrtnosti, propituje prolaznost života i događaja i time osvješćuje prirodan ljudski strah od smrti i zaborava, kako sebi tako i promatraču. Čak i simbole rađanja i novoga života (primjerice U iščekivanju, akt trudnice ili Plod izoliranosti, jaje napuknute ljuske) koristi u službi buđenja svijesti o smrtnosti – trudnoća i rađanje samo su početak nestajanja, sigurne i neizbježne smrti. Svojim radovima razmatra, osim fizičkoga, i psihičko nestajanje pojedinca, njegovu psihološku borbu za egzistencijom i pripadanjem. U našim traganjima kroz čitav život nas oblikuje naše sveopće okruženje – jednako tako i čovjek oblikuje svoje okruženje. U tom su kontekstu zanimljivi radovi Bez naziva (diptih), Human Qualities 3 i Dai-yon-kampyoki koji stavljaju naglasak na koegzistenciju i interakciju prirode i živih bića. Taj suodnos jest konstantan i neizbježan u generalnom smislu, ali je i konstantno promjenjiv u pojedinačnom smislu, uglavnom djelovanjem čovjeka.
S tehničke strane također stavlja naglasak na temu prolaznosti i nestajanja eksperimentirajući tehnikama dubokoga tiska, rezanjem i preklapanjem matrica. Rad Jasmina Miškovića u svim aspektima osvješćuje prolaznost i smrtnost, borbu prirode sa shvaćanjem i prihvaćanjem istoga te propituje nestalnost i netrajnost u odnosu čovjeka i njegova okruženja.

See also  Lukani & Sardelin: Metafore oblika

Andrea Knezović – Apart ment
Andrea Knezović rođena je 1992. godine u Slavonskom Brodu. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi u Hrvatskoj i inozemstvu. Trenutno živi i radi u Osijeku gdje završava studij likovne kulture, smjer multimedija, na Umjetničkoj akademiji. Na Bure baruta predstavlja se serijom fotografija Apart ment koja se bavi pitanjem samosvjesnosti. Prikazuje umjetničin privatni životni prostor, stvarno ljudsko stanje, u privatnosti doma kada je osoba najopuštenija i pita se: jesmo li stvarni i u javnosti ili smo projekcija tuđeg viđenja nas samih? Izaziva promatrača na promišljanje o vlastitom viđenju sebe i prezentira li se javnosti onakvim kakav je u svoja četiri zida. Društveno prihvatljivo ponašanje gotovo nikada nije jednako našim opuštenim verzijama, različite situacije u kojima se kroz život nađemo od nas očekuju i različite reakcije. Drugim riječima, društvo od pojedinaca stvara i očekuje uniformiranu masu. Stoga i igra riječi u naslovu segmenta sugerira odvojenost (engl. apart = odvojeno, razdvojeno), dvojnost ljudskog karaktera, od kojih je jedino ispravan onaj kojeg samo pojedinac zna, uključujući i navike koje prakticira u privatnosti – drugi je nametnut.
Puno je faktora koji oblikuju ljudsku osobnost i karakter (javni i privatni). Karakternu pojavnost umjetnica smatra rezultatom životnoga iskustva i interakcije s drugim ljudima. Ljudi su društvena bića i kao takve ih neizbježno oblikuju drugi. Stoga umjetnica propituje mogućnosti samovolje i samokreacije – jesmo li uistinu svoji i kolika je uloga pojedinca u razvitku sebe.

Mia Štark – Tragovi pokreta – vizualizacija i procesualnost
Mia Štark rođena je 1992. godine u Osijeku. Trenutno studira likovnu kulturu, smjer grafika, na Umjetničkoj akademiji u Osijeku. Sudjelovala je na nekoliko skupnih izložbi i radionica u Hrvatskoj i inozemstvu. U sklopu Bure baruta izlaže segment, svoj diplomski projekt, nazvan Tragovi pokreta kojim spaja dva umjetnička izričaja – ples i likovnu umjetnost. Umjetnica, amaterska plesačica, predstavlja produkte svoga duhovno-tjelesnoga pokreta. U meditativnom stanju plesnim pokretima ostavlja trag na plohi. Cilj joj povezati izvedbenu s vizualnom umjetnosti koje su u njenom radu neodvojive. Crteži i grafički listovi tek su jedan segment umjetničkoga rada, on započinje dubokom meditacijom, a do konačnog produkta dolazi kombinacijom plesa i crtanja. Ovaj princip stvaranja (s elementima performansa i procesualne umjetnosti u kombinaciji s crtanjem i grafičkim tehnikama) ukazuje da umjetnikov rad nije tek trag na papiru. On je proces koji traje, o kojem se promišlja, sličan živom organizmu koji raste i razvija se. Trag na papiru tek je finalni produkt umjetnikova promišljenoga djelovanja kojemu prethode brojne pripreme.
Umjetnica, dakle, veliku važnost pridaje procesu nastanka umjetničkoga djela čineći i njega samim svojevrsnim umjetničkim djelom. U ovom slučaju proces nastanka kontemplativne je prirode – meditacija prenesena u pokret. Pokret, kao nešto prolazno, umjetnica želi dokumentirati i njegov trag učiniti trajnim – pokret prenesen u trag na papiru.

See also  Dječji svijet u iščekivanju Uskrsa, izložba Dječjeg vrtića Katarina Frankopan