Izložba Gordane Bakić: Pogled kutija

Gordana Bakić

Pozivamo vas naotvorenje samostalne izložbe “Pogled kutija” akademske umjetnice Gordane Bakić u četvrtak 10. studenog 2016. u 19 sati u Galeriji ZILIK (Radićeva 13, Karlovac)

GORDANA BAKIĆ – ŽIVOTOPIS

Rođena 1972.godine u Zagrebu. Završila Školu primijenjenih umjetnosti i dizajna u Zagrebu, 1990. godine. Iste godine upisala Akademiju likovnih umjetnosti u Zagrebu, studij Likovne kulture na Nastavničkom odsjeku. Diplomirala u klasi prof. Zlatka Kesera, 2001. godine. Članica je HDLU-a od 1996. godine. Od 2004.-2012. godine zaposlena u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu na oslikavanju scenografija (kazališna slikarica). 2011. godine magistrirala na Akademiji za likovnu umjetnost u Ljubljani, smjer slikarstvo, u klasi prof. Bojana Gorenca Od 2012. godine predaje na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu u umjetničko-nastavnom zvanju docentice.

Gordana Bakić 2

NAGRADE:

1994.godine dobitnica Rektorove Nagrade
2001.godine dobitnica Nagrade Zagrebačke banke
2003.godine dobitnica Nagrade HDLU-a za najbolju mladu umjetnicu
2007.godine Grand Prix za slikarstvo Hrvatske poštanske banke

SAMOSTALNE IZLOŽBE

2016. Zagreb, Galerija Greta, „(Pokus)irani radovi“
2013. Zagreb, Galerija Marisall, „Pokusni rad/Test run“
2012. Osijek, Galerija Waldinger, „Nepromjenjiv oblik/Permanent shape“
2011. Zagreb, Galerija Kranjčar, „Premotavanje“, slike, crteži
2010. Zagreb, Galerija Vladimir Bužančić, „Nekoliko objekata“, slike
2008. Koprivnica, Galerija S, slike
2007. Varaždin, Galerija Ajngel
Osijek, „Prijenos“, Galerija Kazamat
2006. Rijeka, „Overland“, Galerija OK, klub Palach
2005. Zagreb, „Gameoverland“, Galerija Josip Račić
Krapina, „Raster, svjetlo i slika“, Galerija grada Krapine
Velika Gorica, „Prijenos značajnog signala“, Galerija Galženica
2004. Zagreb, „re-„, Galerija 01
Zagreb, Galerija Kristofor Stanković
2003. Zagreb, „Isključene slike“, Galerija Karas
Zagreb, „Shooting star“, Galerija Matice Hrvatske
Križevci, ciklus izložbi „bez_veze03“, Galerija Matice Hrvatske
2002. Rijeka, Art klub Gal, slike
Zagreb, „Mono“, Galerija Isidor Kršnjavi
2000. Požega, Galerija Hajdarović, slike
1999. Zagreb, „Opservatorij“,Galerija SC
1998. Zagreb, „Pozdravimo jezgru“, Galerija VN
1995. Zagreb, „Avionsko groblje“, Galerija NOVA
1994. Zagreb, Galerija Miroslav Kraljević, slike
1993. Zagreb, „Aluzija“, KIC Moderna vremena, slike i crteži

POGLED KUTIJA

Crtački procesi koje istražujem ne oblikuju i ne ostvaruju krajnji trenutak „pričanja“, već se isprepliću u multipliciranju manjih, ali skupnih zapažanja, crte svakodnevice. Pokretanje olovke ili praćenje linije tušem, postaje ponekad fascinacija i želja za neprekinutosti tog iskustva. Ostajem u gledanju, sjedim ili samo promatram ono što je nastalo u crtežu prije nekoliko minuta… sati. Nakratko, pogled se transformira u želju za pričom, pa su tako nastali i nizovi, uvjetno rečeno, dnevnički zapisi koji se ne fokusiraju na svakodnevni redoslijed događanja, nego na strukturu crteža i kratkih introspekcija. Svakodnevno nije redoslijed niti događaj, to je pogled u svojevrsnom prijevodu i progovorena ideja. Ne mogu u potpunosti objasniti svoje crteže u kontekstu svjesnog i jasnog govora, ali korištenjem kombinacija riječi i promatranja postigla sam bar djelomično ostvarenje želje za otvaranjem već dugo potisnutog razumijevanja osobnog crtačkog.

Pokret je sve što stvara i obnavlja. U tom smislu novim crtežima obnavljam već prije započete i postavljene komponente, zaustavljam procese na nekoliko dana da bih ponovno „oživjela“ forme koje polako nastaju. Minimalni pokreti, titraji i točke sudjeluju u nikad završenom ciklusu. Ponavljanje postupaka crtanja i primjena međusobno sličnih početnih kretanja, čak nabrajanje, vodiči su za buduće osamostaljenje pojedinih crteža.

Posljednjih nekoliko godina usmjerila sam crtačke procese na manje formate papira i fragmentiranje cjeline. Pokušaji da se velika cjelina postavi kao početno, iskonsko polje pokazala se kao unaprijed postavljeni cilj i zapreka istraživanju, neutraliziranje svake pokrenutosti. Skupnost varijanti i nepreglednost, neuhvatljivost postali su snažne smjernice detektiranja karaktera linije i postojanja samog crteža.

Gordana Bakić