Samostalna izložba Dijane Nazor „Slike u infracrvenom području – odlaganje vidljivog“, likovni dio doktorskog rada u Galeriji Prica u Samoboru
U maloj dvorani Galeriji Prica u Samoboru 6. rujna 2016. otvorena je samostalna izložba Dijane Nazor „Slike u infracrvenom području – odlaganje vidljivog“. Izložba je umjetnički dio doktorskog rada, poslijediplomskog doktorskog studija Slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Mentori su red. prof. art. Igor Rončević, ak. slikar s Akademije likovnih umjetnosti i izv. prof. dr. sc. Jana Žiljak Vujić s Tehničkog veleučilišta u Zagrebu.
O izložbi je govorila povjesničarka umjetnosti i likova kritičarka Branka Hlevnjak, a izložbu je otvorila kustosica Galerije Prica Nikolina Šimunović
Fotografije: Iva Lulić, Antun Bukovec i Boris Hnatjuk
U predgovoru ove izložbe zapisao povjesničar umjetnosti Stanko Špoljarić: „Različiti umjetnički interesi karakteriziraju umjetnički opus Dijane Nazor koja u svim dionicama stvaralaštva pokazuje sklonost inovativnom, kako u primjerima unutar klasične estetike, tako i u otvorenosti prema novim likovnim spoznajama. Taj svoj slikarski senzibilitet na ovoj izložbi Dijana razvija u nekoliko smjerova od kojih je svaki osmišljen u suodnosu dviju slika, jedne preko, odnosno iznad druge. No, donja slika mora biti promatrana kamerom posebne osjetljivosti jer je promatraču vidljiva zahvaljujući čitanju boja u infracrvenom području, u energiji svjetla i jednostavno, vrijednosti i posebnosti koje pojedina boja sadrži.
Kustosica Galerije Prica Nikolina Šimunović, autorica izložbe Dijana Nazor i povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka Branka Hlevnjak
Na taj način na ovoj jednoj, posjetitelji praktički mogu razgledati dvije izložbe, jednu odmah vidljivu i drugu prikrivenu i prezentnu tek okom kamere. U svakom slučaju radi se o intrigantnom dijalogu koji nudi novu razinu umjetničke komunikacije.“
Inače, ova izložba Dijane Nazor osmišljena je kroz nekoliko ciklusa – istaknula je na otvorenju povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka Branka Hlevnjak. Dionice izložbe autorica je nazvala “Skriveni portret”, zatim „Skrivena poruka“ i „Nevidljivi čuvari“. Iza svake od slika u tim ciklusima, kriju se, gledani infracrvenom kamerom, poznate poruke iz svijeta umjetnosti, razni portreti, odnosno anđeli čuvari.
Promatranje slika s infracrvenom kamerom
Slike su ostvarene su logikom istraživanja boja i njihovih odaziva na svjetlosni spektar – dodala je Branka Hlevnjak i naglasila: „Sva tri ovdje prikazana ciklusa dio su novoga i originalnoga puta koji se otvorio kao poziv i izazov sljedbenicima. Ovaj umjetnički prilog povijesti umjetnosti, koji je spomenutom izložbom ostvarila Dijana Nazor, ima sasvim sigurno avangardni značaj ne po slikarsko-formalnom određenju vidljivoga, nego po slikarsko-formalnom određenju vidljivo-nevidljivog seta, po duoslici kao novom fenomenu.“
Autorica izložbe objasnila je da je izložba rezultat šestogodišnjeg istraživanja svojstava blizanaca boja i da je rad temeljen na osnovi teorije „InfraredArt“ koja je razvila primjenu novih spoznaja u području zaštite proizvoda. Te spoznaje produbljuju se na izložbi u području slikarstva i po prvi put istražuje se njezina primjena u segmentu retuša u konzervatorsko-restauratorskoj praksi. Film na izložbi prikazuje cjelokupni tijek procesa konzerviranja i restauriranja slika s naglaskom na ciljano nevidljivi retuš (koji se predlaže u tezi rada). Prikazana je i animacija šest slika prijelaza iz vizualnog u blisko infracrveno područje. Dijana Nazor zahvalila se svojim mentorima koji su svojim znanjem i stručnošću doprinijeli da ova izložba bude realizirana.
Otvorenje izložbe svojim je nastupom dopunila mlada samoborska gitaristica Marija Crljen.
Izložba u maloj dvorani Galerije Prica ostaje otvorena do 17. rujna.