HDZ će nastaviti s projektima izgradnje Pelješkog mosta, Istarskog ipsilona, nizinske pruge, neće privatizirati autoceste, te će revitalizirati život na otocima kako bi otočani živjeli jednako kvalitetno kao i građani na kopnu, poručili su u petak s konferencije za novinare tehnički ministar pomorstva, prometa i infratsrukture Oleg Butković i HDZ-ov saborski zastupnik Josip Borić

vector illustration 15Ističući da je SDP-ova vlada odustala od ta četiri ključna projekta za zemlju, Butković je rekao kako je u lipnju raspisan natječaj za izvođenje Pelješkog mosta, a sredinom istog mjeseca poslana je i prijava Europskoj komisiji za taj najveći infrastrukturni projekt, u kojoj se traži sufinanciranje u iznosu od 80 posto.

Početkom 2017. radovi na Pelješkom mostu

“Nema nijednog razloga da ta prijava ne bude prihvaćena i, ako ne bude žalbi na natječaj, početkom 2017. godine možemo imati izvođača i krenuti s radovima”, kaže Butković.

Što se tiče Istarskog ipsilona, Butković je naglasio da su u osam mjeseci dosadašnje Vlade završili razgovore s koncesionarom, dogovorili izmjene ugovora o koncesiji u kojima je Hrvatska stavljena u povoljniji položaj, a neki rizici su prebačeni na koncesionara, te su smanjili cijenu izvođenja radova. Buduća Vlada treba samo donijeti odluku, koja ide u Bruxelles na notifikaciju, i može se krenuti s radovima od tunela Učka do Rogovića.

Za HDZ je važan i projekt nizinske pruge, pa je odobreno financiranje nastavka obnove pruge Koprivnica-Križevci-mađarska granica u vrednosti 300 milijuna eura, a u HŽ infrastrukturi se rade projekti od Zagreba prema Rijeci, uključujući nizinsku trasu. “To je projekt bez kojeg nema razvoja luke Rijeka”, ističe Butković.

Podsjećajući na “suludu ideju” Vlade Zorana Milanovića o prodaji autocesta, Butković je rekao da su odustali od privatizacije autocesta te su sa Svjetskom bankom dogovorili refinanciranje nepovoljnih kredita uz minimalne kamate u iznosu od dvije milijarde kuna.

Restrukturiranje svih cestarskih tvrtki

Zajedno s Europskom bankom za obnovu i razvoj krenuli su u restrukturiranje svih cestarskih tvrtki i mogućnosti uvođenja novog sustava naplate. Najavio je i izgradnju Podravskog ipsilona, mosta na Svilaji, nastavak izgradnje koridora 5C te izgradnju brze ceste na relaciji Solin-Stobreč-Dugi rat-Omiš. “Nakon Pelješkog mosta, ta cesta ima prioritet u Hrvatskoj”, poručio je.

Butković je najavio i projekte rekonstrukcije i elektrifikacije pruge na relaciji Zaprešić-Zabok i Vinkovci-Vukovar.

Početkom iduće godini profunkcionirat će Zračna luka “Franjo Tuđman” u Zagrebu, završava se i zračna luka u Dubrovniku, a ovih dana kreće rekonstrukcija i dogradnja novog terminala u Zračnoj luci Split.

U pomorskom prometu planiraju se investicije u gradskoj luci u Splitu te se projektira nova zgrada splitskog putničkog terminala.

Predstavljajući planove HDZ-a za revitalizaciju otoka, Borić je rekao da otočanima putem potpora i subvencija žele omogućiti lakši i kvalitetniji život.

Izmjene Zakona o otocima

HDZ prvenstveno planira decentralizirati ovlasti i maknuti postojeća preklapanja ovlasti na različitim razinama, kako bi otočnim samoupravama omogućili veće prihode, kao i obalno-otočnim županijama. Stoga je najavio izmjene Zakona o otocima te vraćanje u sastav Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU Uprave za otoke, koju je ukinula SDP-ova Vlada.

Također planiraju do početka iduće godine koncesionirati 46 državnih linija u trajektnom, brodskom i brzobrodskom prometu. “Nećemo ukidati linije i smanjiti frekvenciju putovanja između otoka”, obećao je Borić dodavši kako HDZ uvjete života građana na kopnu želi osigurati i otočanima.

Na novinarski upit kakvi su planovi za TŽV Gredelj, koji je u stečaju, Butković je odgovorio da ta tvornica ima budućnost. “HDZ-ova Vlada nakon izbora će se boriti za Gredelj, sa stečajnim upraviteljem ćemo vidjeti kako što brže izaći iz stečaja i Gredelju osigurati dugoročni plan proizvodnje”, kazao je.

(Hina)

Leave a Reply

Your email address will not be published.