60. Ljetne priredbe: ThisCasting, Teatar Rugatino

Grad Krk | Scena Zidine (Trg krčkih glagoljaša) | 15. 08. 2016. | 21.30

rugatino

U kazališnom dijelu programa 60. Ljetnih priredbi, 15. kolovoza 2016. godine na Sceni Zidine (Trg krčkih glagoljaša), s početkom u 21.30 sati, slijedi nagrađivana drama ThisCasting nastala u produkciji Teatra Rugatino, čiji tekst potpisuje ansambl predstave, a u kojoj glume Dunja Fajdić, Iskra Jirsak, Sanja Milardović i Ivan Bošnjak, dok se režiranja prihvatio Miran Kurspahić

Živimo u vremenu kad je gotovo svaki segment našeg djelovanja temeljito estradiziran. Lavina reality projekata već je odavno preplavila Lijepu našu, ostavivši trajne posljedice – pogubnu ideju instant slave, ideju koja je posve neprimjetno, ali istovremeno perfidno izmijenila sustav vrijednosti i razvila kult površnosti. Pristajemo li svjesno na manipulaciju? Pristajemo li na dijaboličnu igru – How low can we(you) go?

Upravo iz ovih premisa rađa se ideja o dijaboličnom castingu za fiktivnu emisiju u kojoj bi se do krajnjih granica testirao očaj i spremnost odabranih da učine sve što se zahtjeva od njih. I sve to uz publiku uživo, koja i sama u jednome trenutku dolazi u poziciju moći, poziciju u kojoj se jasno ocrtava njihova glad za spektaklom, njihova spremnost za kontroliranim sadizmom. A igra manipulacije je promjenjiva, i dok se u jednome trenutku percipira određena pozicija, već u sljedećem slijedi kopernikanski obrat i promjena uloga. Empatija, ako se i pojavi, slučajna je i prolazna.

Kroz likove triju djevojaka različitih životnih puteva i sudbina, otvara se prostor za preispitivanje zdravlja jednog društva. Njihove priče, posve različite u početku, u jednom se trenu presijecaju u zajedničkoj točki – na audiciji, u potrazi za angažmanom. Njih tri dijele istu profesiju, naime sve su glumice, i istu sudbinu, sve su nezaposlene, nešto s čime se uistinu mnogi mogu poistovjetiti. I unatoč fasadi koju svaka od njih u početku nosi, ubrzo se naziru pukotine iza kojih izbija očaj koji ih gura u nemilosrdnu borbu za egzistenciju. A orvelijanski Veliki Brat koji upravlja, nadzire i vodi čitavu priču do krajnjih granica, pa i preko njih, odvodi audiciju u domenu apsurda, koristeći spremnost njih, ali i publike da udovolji svakom produkcijskom hiru. Jer okrutno društvo zahtjeva okrutne forme i nema mjesta za slabe i bezvoljne. Beskrupulozni i odvažni s obje strane bit će nagrađeni pljeskom i lovorikama. Kolika je cijena dostojanstva? Koliko smo se spremni podati za malo slave i pristojan život? Ne brinite, nije ni važno, dokle god dovoljno glasno plješćemo – budućnost je svijetla!