Kako danas izgleda domaća blogerska scena i ima li tu zarade? Evo što kažu stručnjaci

giphy 10U prvim godinama 21. stoljeća blogovi su se poput virusne infekcije proširili internetom i svi su, otvarajući svoje personalizirane stranice s namjerom vođenja dnevnika i dijeljenja misli i osjećaja sa svijetom, htjeli biti dio toga miljea. Blog je mogao sadržavati sve o čemu smo htjeli pisati taj dan i gotovo svi naši prijatelji imali su personaliziran web kutak sa svojim mislima i osjećajima.

Sveopćom digitalizacijom i pojavom društvenih mreža ta se fama malo smanjila te je zainteresiranost za vođenje bloga naglo pala jer je Facebook bio lakši i brži način komunikacije i dijeljenja mišljenja. Nebojša Grbačić, copywriter & strateg sadržajne agencije Cvoke, objasnio nam je da su “današnja blogosfera i ona prije deset godina nebo i zemlja te da je danas mnogo manje blogova nego što ih je bilo 2005., kada su svi koji su imali priključak na internet vodili svoj blog.”

Fokus na jednu nišu

Novo vrijeme iznjedrilo je nove trendove i nekolicinu blogera koji su uvidjeli snagu pisane pisane riječi te nastavili krčiti svoj put prema blogerskim visinama. Upravo zbog toga imamo nišne blogere koji su se fokusirali na jednu temu i trude se konstantnim radom i svakodnevnim nastojanjima održati svoj blog te donositi nešto novo i zanimljivo svojoj čitateljskoj publici. Jedan od prvih savjeta koji ćete dobiti od iskusnih blogera, ako se planirate time baviti, upravo je to – fokusirajte se na jednu nišu i pišite samo o tome. To uspijeva modnim i gastro-blogericama koje su u Hrvatskoj našle svoje mjesto na blogerskome nebu. No, nije to uvijek bilo tako.

Počeci su bili teški, a, kako navodi Ana Bacinger, modna novinarka i blogerica, bilo je potrebno uložiti mnogo vremena i truda da klijenti i modne agencije prepoznaju blog kao idealnu platformu za predstavljanje nekoga branda ili proizvoda. Danas je to lakše i modne blogerice jednostavnije dolaze do angažmana.

Uza sve to često se postavlja i pitanje: kolika je zarada od bloga i može li se od toga živjeti u Hrvatskoj? Pođimo od činjenice da u Hrvatskoj štošta kaska za zbivanjima u svijetu, pa tako i sama zarada od bloga.

Nebojša objašnjava: “Ne znam da itko živi samo i isključivo od bloga. Više vidim da ljudi koriste svoj blog kao neku bazu, s koje onda distribuiraju sadržaje na Instagram, Facebook i druge mreže. Blog nužno nema sve identične sadržaje kao što su sadržaji na tim mrežama pa pričamo o kombinaciji kanala koji nekoj osobi pomažu da zaradi nešto novca.”

S time se slaže i Bacinger koja kaže kako je hrvatska blogerska scena još uvijek daleko od svjetske na kojoj blogerice žive isključivo od svojih blogova, ali i društvenih mreža. To nas ne mora čuditi jer su svjetski brandovi uvijek bili spremniji izdvojiti vrijeme i novac za alternativnije promidžbene kanale.

Blog kao baza znanja i kvalitetnog sadržaja

Kada će brandovi u Hrvatskoj biti spremni više ulagati u blogere, nismo sigurni, ali sudeći prema mnoštvu kvalitetnih blogova koji trenutačno postoje u Hrvatskoj, vjerujemo da bi ih mogla čekati svijetla budućnost. Prema Nebojšinim riječima, ako se želite baviti blogom u Hrvatskoj, trebate ga graditi kao bazu znanja i kvalitetnoga sadržaja putem kojega će se osoba, proizvod ili usluga prezentirati te koji će preusmjeravati čitatelje prema konkretnijoj akciji.

Ana Bacinger skreće pozornost i na personaliziran stil koji bloger mora imati kako bi se izdvojio iz mase, kao i dosljednost, kvalitetu sadržaja te prisutnost blogera na društvenim mrežama.

Ako planirate krenuti u blogerske vode, sada znate o čemu trebate voditi računa. planb.hr

Leave a Reply

Your email address will not be published.