Gradski turizam kao pokazatelj geopolitičkih i ekonomskih događanja

c EurocommPR Mario Lang

Bečka turistička zajednica WienTourismus objavila je statistiku noćenja za prvu polovicu 2016. godine prema kojoj je ostvareno 6.640.000 noćenja, što predstavlja rast od 4,9 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine

Ostvaren je neto prihodi od noćenja u vrijednosti od 253 milijuna eura što je 3,4 posto više u usporedni s prihodima u prvoj polovici 2015. godine.

Prosječna stopa popunjenosti kreveta iznosila je 52,5 posto, a iskorištenost soba 67 posto, što se smatra samo neznatnim rastom u odnosu na isto razdoblje 2015. godine sa stopama od 52%, odnosno 66%.

Usprkos negativnom geopolitičkim razvoju i drastičnom padu broja gostiju iz Rusije, Beč je ostvario napredak u odnosu na prošlogodišnje vrijednosti. Među 30 zemalja s najvećim brojem noćenja tako se nalaze Austrija, Velika Britanija i Španjolska kod koji se bilježi dvoznamenkasti rast gostiju, a slijede ih Njemačka, Amerika, Švicarska, Francuska i Kina. Najveći plus od čak 39 posto više noćenja ostvarili su pak turisti iz Indije.

Zanimljiv razvoj s japanskim i kineskim tržištem

Broj noćenja iz Japana pao je za 12 posto, a iz Kine porastao za 9 posto. U WienTourismusu ove brojke objašnjavaju niskim gospodarskim rastom u Japanu te ukidanjem direktne zrakoplovne linije Tokio/Narita – Beč. Istovremeno je na linijama Kina-Austrija udvostručen broj mjesta.

Kako bi se dobri turistički rezultati zadržali i u drugoj polovici 2016. godine bečka turistička zajednica u promidžbu namjerava uložiti dodatnih 9 milijuna eura na 20 najvažnijih tržišta Europe i Azije. Fokus promidžbenih aktivnosti WienTourismusa ove godine leži na digitalnim kampanjama, a u drugoj će polovici ove godine biti pokrenuto 65 takvih kampanja na 18 različitih tržišta.