63. Pulski filmski festival

photo Tanner Gordon

63. izdanje Pulskog filmskog festivala održava se od 9. do 16. srpnja i prikazuje niz svjetskih i hrvatskih premijera domaćih filmova u programima Hrvatskog filma, Manjinskih koprodukcija i Kratke Pule

photo Tanner Gordon

U glavnom natjecateljskom programu Hrvatskog filma prikazuje se sedam igranih i dokumentarnih filmova (uz dva van konkurencije), a premijeru će imati četiri naslova. Svjetske premijere će imati tri filma – dva ostvarenja redateljica, ‘Trampolin’ Katarine Zrinke Matijević i ‘Pomutnje’ Lane Kosovac te ‘Ministarstvo ljubavi’ Pave Marinkovića, dok će ‘Sve najbolje’ Snježane Tribuson imati hrvatsku premijeru.

Trampolin je debitantski dugometražni film Katarine Zrinke Matijević u kojem se susreću tri ženska lika. Sedmogodišnja Lina, bježeći od majke, susreće tinejdžericu Niku i četrdesetogodišnju Nikolinu. One kao dva ogledala zrcale Lininu moguću budućnost. Scenarij uz redateljicu potpisuju Pavlica Bajsić i Ivan Salaj, kameru Vjeran Hrpka a montažu Ana Štulina, dok glavne uloge nose Franka Mikolaci, Lana Barić i Tena Nemet Brankov. Producent je Ivan Maloča, a film je nastao u produkciji Interfilma i koprodukciji HRT-a, uz potporu HAVC-a.

Pomutnje su dugometražni dokumentarni film Lane Kosovac, koji govori o mladoj filmskoj ekipi koja prati višemjesečne pripreme za predstavu i istovremeno sama postaje protagonistima predstave. Scenaristi su Lana Kosovac i Matija Drniković, kameru potpisuju Sven Mihaljević i Ema Giunio, a montažu Urša Vlahušič. Producentica je Gordana Vnuk, film je nastao u produkciji Eurokaza i koprodukciji Akademije dramske umjetnosti, a sufinanciran je sredstvima HAVC-a.

Ministarstvo ljubavi redatelja i scenarista Pave Marinkovića socijalna je komedija o ratnim udovicama koje žive u divljim brakovima kako ne bi izgubile pravo na obiteljsku mirovinu. Država pokušava tome stati na kraj i na teren šalje inspektore koji trebaju ustanoviti pravo stanje stvari. Kameru potpisuje Simon Tanšek, montažu Dubravko Slunjski, a glavne uloge igraju Stjepan Perić, Ecija Ojdanić, Olga Pakalović, Ksenija Marinković i Alma Prica. Film je hrvatsko-češko-slovenska koprodukcija, hrvatski producent je Stanko Babić iz Telefilma, uz koproducente 8Heads Productions (CZ), Casablanca Film Production (SI) i HRT, a podržan je sredstvima HAVC-a i Eurimagesa.

Sve najbolje je novi film redateljice i scenaristice Snježane Tribuson, koji će u Puli imati hrvatsku premijeru. U božićno vrijeme isprepliću se sudbine usamljene slastičarke Verice (Ksenija Marinković), svjetski uspješne operne pjevačice Brankice (Renata Pokupić) i karizmatičnog baritona Martina (Ozren Grabarić). Kameru potpisuje Goran Trbuljak, montažu Marina Barac, producentica je Ankica Jurić Tilić, a film je nastao u produkciji Kinorame i koprodukciji HRT-a, uz potporu HAVC-a.

Ostale filmove Hrvatskog programa čine i S one strane Zrinka Ogreste, Narodni heroj Ljiljan Vidić Ivana-Gorana Viteza te dokumentarac Generacija ’68 Nenada Puhovskog, dok se van konkurencije prikazuju Život je truba Antonia Nuića i dokumentarac Modri kavez Brune Bajić.

Četiri premijere manjinskih koprodukcija

U programu Manjinske koprodukcije prikazuje se šest naslova, uz jedan van konkurencije, a hrvatsku će premijeru imati četiri filma.

Svjetsku i hrvatsku premijeru imat će film koji se prikazuje van konkurencije, Oslobođenje Skoplja u režiji Rade i Danila Šerbedžije. Nastao po poznatoj drami Dušana Jovanovića, film je smješten u Skoplje 1941. godine i prati 11-godišnjeg dječaka Zorana koji svjedoči ratnim užasima. Zoranov otac bori se u partizanskoj vojsci, dok Zoranova majka i njemački oficir razvijaju osjećaje jedno prema drugome. Film je nastao u produkciji makedonske tvrtke Partysans i koprodukciji hrvatskog Lijenog filma i MP filmske produkcije, te finskog Art Films i britanskog F&ME.

Dobra žena Mirjane Karanović redateljski je prvijenac poznate glumice, a govori o 50-godišnjakinji koja nakon trideset godina braka saznaje uznemirujuću tajnu o svojemu mužu. Film je nastao u srpsko-bosansko-hrvatskoj produkciji, a hrvatski koproducent je Nukleus film.

Puni udar nizozemskog autora Davida Verbeeka psihološki je triler o vojnom navigatoru koji iz baze u Nevadi upravlja američkim dronovima u Afganistanu i Pakistanu. Film je u cijelosti sniman na lokacijama u Hrvatskoj koja je ‘glumila’ Jemen, pustinju Nevade, grad Brisel i pusti otok u oceanu, a hrvatski koproducent je Jaako dobra produkcija.

Trema Grka Yorgosa Zoisa govori o premijeri najiščekivanijeg avangardnog kazališnog komada godine. Gledatelji sjedaju na svoja mjesta i predstava započinje. Odjednom, sedmoro mladih, naoružanih ljudi ulazi na pozornicu te se predstava preobražava u kolektivni performans koji ruši granice između fikcije i zbilje, dok publika ne shvaća radi li se o stvarnoj predstavi ili ne. Hrvatski koproducent je Jaako dobra produkcija u suradnji s Nukleus filmom, a tehničku podršku je pružio Tuna film.

Ostale filmove programa Manjinske koprodukcije čine Houston, imamo problem! Žige Virca, Lazar Svetozara Ristovskog i Vrapci Rúnara Rúnarssona.

Pet premijera u programu Kratka Pula

U programu Kratka Pula natječe se 17 filmova, a premijeru će imati pet naslova.

Negdje redateljice i scenaristice Katarine Radetić govori o Solusu, koji gonjen prošlošću impulzivno napusti grad bježeći kući. Putem izbjegava ceste trčeći neutabanim stazama i skrivajući se po šumama. Nesanica dominira njegovom podsvijesti zbog koje nije spavao nekoliko mjeseci te pati od povremenih halucinacija. Solus jednog proljetnog jutra izađe iz šume na čistinu i upozna mladu djevojku Isabelu. Kameru potpisuje Matija Pekić, a montažu Doris Dodig, a film je nastao u produkciji Akademije dramskih umjetnosti.

Djevojke redatelja i scenarista Luke Galešića opisuje dvije prijateljice od kojih jedna napokon dogovori spoj sa svojom simpatijom, ali dok strah utapa u alkoholu, plan polako poprima nezgodan obrat. Kameru potpisuje Frane Pamić, montažu Valent Balun, a film je nastao u produkciji Grupe sedam.

Hana, Hano, Hanice film je u režiji Marka Bičanića i Karla Voriha, koji potpisuju i scenarij i montažu, dok je za kameru bio zadužen Marko Bičanić. Hana i njezino malo društvo vole ludovati. Oni su mlada trojka čije se prijateljstvo temelji na međusobnom flertu, plitkim i površnim razgovorima. Ludilo traje sve dok jedne večeri njihovo bezbrižno tinejdžersko flertovanje ne preraste u nešto više, a to nije ljubav. Za produkciju je bio zadužen Blank_filmski inkubator.

Vanjski igrač redatelja i scenarista Luke Čurčića događa se u dvorištu psihijatrijske ustanove, gdje dva prijatelja igraju partiju ping-ponga. Jedan od njih je pacijent, i on je navikao gubiti, ali ovaj put on nije taj koji će se morati nositi s gubitkom. Kameru potpisuje Filip Starešinić, montažu Ivan Maras i Tihomir Vrbanec, a produkciju Akademija dramske umjetnosti.

Njemačko-hrvatski film Mjesta u blizini redatelja i scenarista Mate Ugrina događa se krajem ljeta. Tri dječaka bezbrižno provode vrijeme na jezeru, u napuštenoj plesnoj dvorani, u kolibi. Jedan od njih odlazi. Kameru potpisuje Ivan Marković, montažu Jelena Marković i Mate Ugrin, a hrvatski koproducent je R44.

U Kratkoj Puli natječu se i Belladonna Dubravke Turić, Cvijeće Judite Gamulin, Igra malog tigra Jasne Nanut, Priče iz bijele sobe Silve Ćapin, Zvjerka Daine Oniunas Pusić, Fantastična Ivana Sikavice, Govorna pošta Lea Vitasovića, Nas dva Andrije Mardešića, Nedjelja Gorana Devića, Piknik Jure Pavlovića, Ritki zrak Šimuna Šituma i Šetač Filipa Mojzeša. Izvor: HAVC