OTVORENJE I RAZGOVOR S UMJETNIKOM
ponedjeljak, 27. lipnja u 19 sati
Galerija Spot, Ured za fotografiju, Čanićeva 6

unna

Projekt je vrlo neobičan, kako u slikovnom tako i u semiotičkom aspektu. Kada sam ga prvi put vidio, projekt je još bio bez naslova kao neke smjernice, bio sam začuđen i nisam mogao razabrati o čemu je riječ. Slike se, kada ih promatramo u cjelini, jasno odupiru bilo kakvom brzom i suviše jednostavnom formuliranju. Izazivaju gledatelja da ih pokuša iščitati. No u ovom je slučaju zbog prirode ikonografskih jukstapozicija, generičke igre i nejasne tematike nemoguće primijeniti redukcionistički pristup. Ovu je seriju fotografija teško smjestiti u jasno definirane fotografske kategorije: zastupljene su mnoge, od aktova do pejzaža, mrtve prirode, skupnih snimaka, apstraktnih motiva, karata i slika zaslona. Fotografije prikazuju različite elemente: zmiju u boci vode, lice koje zbog moiré efekta teško razaznajemo, bijeli šum, žarke karnevalske boje u kičastom prikazu Milske Venere, betonski bunker, penis i tako dalje. Ovaj se rad na mnogo razina suprotstavlja gledatelju i u njemu izaziva frustraciju. No vraćajući se ovim fotografijama, uočavamo da one u sebi nose neki dublji smisao. To je najbolje izrazio Bruno Latour kada je, pišući u nekom drugom kontekstu, govorio o „prisutnosti nečega što je istodobno nevidljivo i opipljivo, nešto što nas iznenađuje, iako ga doživljavamo zdravo za gotovo, nešto obično i svakodnevno, ali s notom zbunjujuće suptilnosti koja potiče na gorljiv pokušaj kroćenja divlje zvijeri“.

Donald Mengay
Iz predgovora knjige Hrvatska rapsodija Hrvoja Slovenca koja će uskoro biti objavljena u Ediciji F11 Ureda za fotografiju

Fotografije su snimljene kamerom velikog formata na crnobijelom i filmu u boji; inkjet print, 2014.-2016.