Muzej Mimara – kulturski krajolik gospode i skejtera  naziv je dojmljive izložbe koja je postavljena povodom Međunarodnog dana muzeja na temu „Kulturski krajolik, za posjetitelje otvora se u subotu 21. lipnja 2016. u Muzeju Mimara u Zagrebu. Izložba je postavljena u prizemlju muzeja i može se razgledati do 18. lipnja 2016.

noname 1

Riječ je o vrlo neobičnoj audio izložbi koja vrlo sadržajno i slikovito prikazuje Muzej Mimaru kao omiljenu kultursku instituciju, u kojoj je muzej glavni dio zadivljujućeg kulturskog krajolika, kojog razgledava gospoda baš kao i mnogobrojni posjetitelji i prolaznici ali i živahni sjekteri koji se danonoćno vozikaju pred muzejom, naročito po muzejskim stubama. Izložba svojim nazivom uvelike govori puno toga sama za sebe, pritom oznanjuje namjeru autorica koju su predočile publici na ovodobno prihvatljiv i informirajući način.

Muzej Mimara smješten je u srcu grada, zapravo je više od doma vrjedne umjetnička zbirka i poprišta izložbi, predstavljanja, predavanja i koncerata. Skupine Zagrepčana Mimaru već desetljećima odabiru kao topos svakodnevnih privatnih aktivnosti i osobnog izražavanja. Rooseveltov trg – svojevrsna ekstenzija neorenesansnog muzejskog pročelja i, jedna je od ključnih lokacija zagrebačke skate scene. Jednako živopisna ativnost zbiva se na zapadnoj strani muzeja. U muzejsku kavanu Gymanasium iz Klaićeve navraćaju pripadnici zadnje generacije Četvrte muške gimnazije koja je 1953. pretvorena u mješovitu školu i kojoj je svojedobni dom bila zgrada muzeja. Muzej tad postaje živahnim salonom u kojem se politizira, pružaju svakovrsni savjeti, ali i obnavljaju uspomene.

Utemeljitelj kulturologijskih studija Raymond Williams prostor svakodnevice propitivao je s više razina, ipak prije svega gledao ga je kao kulturski krajolik. Pritom pojmove kulture i kulturskog krajolika različite društvene skupine shvaćaju zaista na različit način.

Zapravo lako je predpostaviti kako je predodžba kulturskog krajolika za starije građane koji se okupljaju u Mimarinoj kavani drukčija od predodžbe aktera subkulturske skate scene Rooseveltovog trga. Zapravo Muzej Mimara suočen je s generacijom mlađih subkulturskih aktera kojima treba pristupati drugačije i za koje treba imati razumjevanje mimo uobičajenih dosadašnjih komunicirajućih pravila. Naročito stoga kako bismo nadalje vidjeli sjektersku mladež uokolo muzeja kako se živopisno igra, pa i kako bismo štogod doznali o njihovim željama i potrebama ali i o tomu što oni danas znače u Zagrebu.

O razlikama među pojmovima identiteta kao ishodištima poslužila su prikupljena svjedočanstava o poimanju privatnog kulturskog identiteta i uopćenih spoznaja o kulturskom krajoliku vješto su na izložbi predstavile njezine autorice, Leila Mehulić, kustosica i Doris Cvetko, kustosica suradnica.

noname 2

Leave a Reply

Your email address will not be published.