Otvorenje izložbe održat će se 10.3.2016. u 19.30 sati

Sarah Lüdemann

“Takva je anti-edipovska strategija: ako je čovjek povezan s mašinama svemira, ako je u skladu sa svojim željama, ako je “ukotvljen”, “prestaje se brinuti za prikladnosti stvari, za vladanje svojih bližnjih, […]. Ako mu je korijenje u toku života […] život koji je u njemu očitovat će se u rastu, a rast je beskrajan, vječan proces. Proces je sve.” (Miller, Sexus)

Ones and Zeros

To je moja Biblija. Zen je poziv na primirje. Povlačim jednu crnu liniju a zatim drugu. Dnevna vježba, manifest a la Kierkegaard. Isto, ali nikad. Zbirka leži tamo, priče, ispričane svojim osobitim pravopisom. Pročitaj me. Dolazim na višim frekvencijama. Izoštri svoje prijemnike i izgradi nove dekodere. Raspleti kozmičke strukture u stalnom strujanju; složena, podrhtavajuća mreža žarulja, poput krijesnica. Upaljena i ugašena, Fortuna Rapida.

Ja sam cijela košnica. Obuzdaj svoje vojnike, matice! Shvati ustrojstvo svoje vlastite prirode. Ti si vrhovna božica pravde; napunjena nekom tajanstvenom moći. Racionalnost kao mistični susret. Svi bismo mogli biti bogovi.

Perzefona i Afrodita. Smrt i Život. Kodiranje, igra, tvoja igra. Ti si svoja vlastita noćna mora i svoj ispunjeni san. Neka vrsta providnosti. U osnovi cinično gledište, ničeanski spektakl neuroznanstvene monstruoznosti. Zaista božansko ludilo. Smrskaj sve u komadiće, kako bi se moglo izdići nanovo. Odaberi svoju životinju, ali uzmi ih obje. Vrati se u prošlost i otkači svoje ljudsko, ponovno instaliraj svoj cerveau bestial zbog toga što vodi u požudu, čežnju i smijeh. Karta upisana u tvoje tijelo. To, pravo znanje o svijetu. Ti si svoj svemir – tvar u pokretu.

Bog je mrtav, ali bogovi i božice žive i pulsiraju u nama. Ova je izložba prvi pokušaj materijalizacije lude ljubavi prema izmišljanju mističnih priča i prepuštanju sindromu Alise u zemlji čudesa, ne u smislu zdravstvenog stanja, nego dječjeg prihvaćanja svega što naiđe (bez obzira koliko bizarno bilo) takvim kakvo jeste, ni dobro ni zlo. Zamišljena je kao predigra stvaranju sve složenijih, nadrealnih prizora koji spajaju radove nastale u različitim medijima, uključujući i eksperimentalnu fotografiju, opsesivno crtanje, dugotrajni performans, video projekcije, skulpturu i pisanje kao artefakte evokativnih narativa. Naslov aludira na Leibniza i njegovu binarnu aritmetiku, koja je uvelike crpila inspiraciju iz I Chinga (Knjige promjena), najstarijeg kineskog klasika, utjecajnog priručnika za proricanje.
Sarah Lüdemann

Rad Sarah Lüdemann staložen je u poziciji između zavodljive senzualnosti i razorne brutalnosti. Njezini radovi kreću se i poigravaju duž delikatnih ravni egzistencije i želje – utoliko što su njezini radovi duboko emotivni, ali i vrlo formalni i analitični. Lüdemann svoje unutarnje prostore izražava kroz krajolike i instalacije. Nevidljivo želi pretvoriti u nešto opipljivo. Lüdemann uči kroz moć utjecaja, grčku mitologiju, duhovnost, pornografiju, spol i rod. Studirala je likovnu umjetnost, engleski jezik, lingvistiku, psihologiju, filozofiju i pedagogiju na Sveučilištu u Kölnu, nakon čega je živjela u Norveškoj, Italiji, Engleskoj i Nizozemskoj kako bi savladala četiri jezika. Ovi jezični oblici pobudili su i izazvali pojavu niza alter-ega: u estetskom i psihičkom smislu. 2010. godine odabrana je za sudjelovanje na rezidenciji u Španjolskoj s Monom Hatoum te je dobila stipendiju za diplomski studij likovne umjetnosti na Central Saint Martins u Londonu, koji je završila s pohvalama 2011. godine. Njezini su radovi izlagani diljem svijeta na a.o. Printed Matter u New Yorku / Goethe Institutu u Kairu, Egipat / Collegium Hungaricum & Momentum u Berlinu / Hayaka Arti – u Istanbulu u Turskoj / Trafo – u Szczecinu u Poljskoj / LYON Biennale de la Danse – La lavoir public u Lyonu u Francuskoj / Tofiq House Sao Paulo u Brazilu.

Katarina Kokkinos-Kennedy

Sarah Lüdemann
ONES AND ZEROS
Galerija PM
10.-20.3.2016.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.