Sasa Cetkovic Jedan dan 8Centar vizualnih umjetnosti, Photo Art Gallery Batana, Rovinj
5.9. – 28.9.2015.

U prostoru CVU Photo Art Gallery „Batana” u Rovinju otvorena je 5. rujna 2015. samostalna izložba art fotografija poznatog hrvatskog fotografa SAŠE ĆETKOVIĆA, na kojoj je izložena serija od 23 kolor fotografije većeg formata, pod tematskim nazivom JEDAN DAN. Kustosica izložbe i autorica teksta u katalogu izložbe je Višnja Slavica Gabout.

O seriji “Jedan dan” ona između ostaloga piše:

„U kojem trenutku započinje priča o novome danu? Usred noći, ili s pojavom jutra, u ranu zoru? Dal´ nakon što u ponoć utihne posljednji otkucaj sata i tad još snenu danu pozdrav pošalje Mjesec, ili u svitanje, kad nebom se razlije svjetlost, pa razbuđenu danu široko se nasmiješi Sunce? Kad je Saša Ćetković rekao kako je svojom serijom art fotografija pod tematskim nazivom „Jedan dan” htio prikazati ljepotu dana koji započinje svitanjem, a završava mjesečinom, bilo je jasno da se ova njegova priča o danu može promatrati iz dvostrukog rakursa: prvo iz onoga iz kojeg se iščitava prirodan dnevni život jednoga dana, ali isto tako i iz onoga iz kojeg se iščitava njegova kozmička dnevno-noćna cikličnost. Dan se može odnositi na vrijeme od 24 sata (koje je potrebno da se Zemlja okrene oko svoje osi) i njegov početak je odmah nakon ponoći. Ali se može odnositi i samo na ono vrijeme u danu sa sunčevom svjetlošću , koje započinje u praskozorje, a završava u sumrak. U prvom slučaju dan se dijeli na obdanicu i noć, a u drugom na vrijeme od izlaska do zalaska sunca(…) Krajolik je (tu) u podlozi svega i okosnica svega. Od njega Ćetković polazi, jer pomoću njega ponajbolje likovno istražuje – vizualne odnose, boju, svjetlo, prostor, očišta … Svoj izričaj temelji na suvremenom promišljanju fotografije, gdje je strategija pristupa zasnovana na njezinoj uskoj povezanosti sa slikarstvom, pa vizualno bogatstvo koje iz nje izvire pronalazi prije svega u odnosima svjetla, boje i prostora, ali i u promišljeno strukturiranim kompozicijama, kao i u izazovnim rakursima(… )Najviše se ipak koncentrirajući na igre iskričavog svjetla (na vodi i na nebu), na svjetlosne refleksije, te na odnose svjetlina i tamnina – oštre rubove i meke sjene, rezove i pretapanja. Ćetkovićev dan tako od svoga rađanja do smiraja uranja u boje i svjetlo, čiji nam intenzitet, saturacija, zvonkost i prozračnost – ali i množina i karakter sjena, kazuju pri svakom pogledu na kojem je on mjestu svoje svakodnevne vremenske crte (…) ; prolaznost svakodnevice (tu) postaje bezvremenost vječnosti, a proticanje se pretvara u trajanje i mi Ćetkovićevu priču o jednome danu više ne gledamo kao putovanje, nego kao zaustavljenost. Ne samo kao jedan običan dan, nego simbolički, kao postanak, život i životni ciklus, koji u svojim korijenima evociraju arhajsko, arhetipsko i mitsko, vječno i univerzumsko, pričajući o jedinstvenom skladu praiskonskih prirodnih elemenata – zraka, zemlje, vode i vatre.” (prilagođeno iz predgovora, Višnja Slavica Gabout)

SAŠA ĆETKOVIĆ rođen je 1968. u Zagrebu, gdje je završio Školu za primijenjenu umjetnost i dizajn, odjel fotografije. Treća je generacija fotografa u obitelji koja se posvetila fotografiji. Bavi se kazališnom, reklamnom, novinskom i art fotografijom. Surađuje s vodećim reklamnim agencijama (Mc Cann Erickson, BBDO i dr.) i s Hrvatskom turističkom zajednicom, snimajući za kataloge, prospekte, jumbo plakate, kalendare, kao i za naslovnice knjiga i CD-a. Od 1995. službeni je fotograf u HNK Zagreb, gdje snima operne, baletne i dramske predstave, te portrete njihovih protagonista. U novinskoj fotografiji urednik je fotografije mjesečnika Filipove bebe (2002.), tjednika za žene Lady, političkog tjednika Fokus, fotoreporter mjesečnika Mens Health, ženskog tjednika Viva (2004.), političkog tjednika Globus (2005.), poslovnog tjednika Business.hr-a, te stručni suradnik magazina Digital foto (2010.). Član je ULUPUH-a. Živi u Zagrebu.

Leave a Reply

Your email address will not be published.