Sinoćnjim koncertom pred brojnom publikom u Osoru Zagrebački gitaristički kvartet virtuoznim zajedničkim muziciranjem još je jednom potvrdio glas o Hrvatskoj kao gitarističkoj velesili. Tri dodatka, bez kojih glazbenici nisu uspjeli napustiti pozornicu, dovoljno govori o usijanju koje su postigli glazbenim putovanjem kroz vrijeme i prostor, od baroka do današnjih dana, od Europe do Južne i Sjeverne Amerike.
40. Osorske glazbene večeri time su ušle u završnicu, kojom će biti okrunjeno slavljeničko izdanje festivala posvećeno njegovu utemeljitelju i doživotnom umjetničkom ravnatelju Danielu Marušiću. Do kraja očekuju nas još dva programa.
Ansambl koji uživa status neslužbene rezidencije i redovit je sudionik gotovo svih dosadašnjih izdanja festivala, na prvim Osorskim glazbenim večerima debitirao je izvedbom Serenade majstora ruskog romantizma Petra Iljiča Čajkovskog. U četvrtak, 20. kolovoza Zagrebački solisti nostalgiju za tim prvim osorskim ljetom prizvat će glazbom istog autora, omiljenom skladbom gudačkog repertoara Uspomenom na Firencu. Na rasporedu su još Četiri godišnja doba, koja je na narudžbu Osorskih glazbenih večeri 2002. skladao Miroslav Miletić nadahnut vizijima proljeća, ljeta, jeseni i zime slikara Ivana Lackovića Croate s neizbježnim referencama na slavne Vivaldijeve violinske koncerte. 90. Rođendan, koji ove godine slavi jedan od najvažnijih suvremenih hrvatskih skladatelja Ivo Malec, Zagrebački solisti obilježit će izvedbom njegove Vibrafoniette. Solističku dionicu tumači svestrana udaraljkašica Kaja Farszky, umjetnica koja plijeni originalnošću i nekonvencionalnošću svojih nastupa, ovjenčana u 2014. godini najuglednijim priznanjem koje se u Hrvatskoj dodjeljuje mladim glazbenicima, nagradom HGM-a Ivo Vuljević.
Sam kraj ovogodišnjih Osorskih glazbenih večeri, u nedjelju 23. kolovoza, rezerviran je za operu, koja se na festival vraća poslije petnaest godina. Pod dirigentskom i redateljskom palicom maestra Tomislava Fačinija uprizorenje će doživjeti Didona i Enej Henryja Purcella. Na sat vremena crkva u Osoru postat će Kartaga, veličanstveni solistički trojac: Diana Haller, Krešimir Stražanac i Ivana Lazar, protagonisti jedine prave opere najvažnijeg britanskog skladatelja iz razdoblja baroka, a članovi vokalnog ansambla Antiphonus, dvorjani i mornari te čarobnice koje spletkama dovode do Didonine smrti i nesretnog kraja njezine ljubavi s Enejom. Istu priču o napuštenoj Didoni donosi i Tartinijeva sonata za violinu i continuo, u kojoj će solističku dionicu preuzeti Bojan Čičić, violinist koji i inače djeluje u najuglednijim europskim ansamblima specijaliziranima za izvedbu barokne glazbe. Ostavljene i iznevjerene ljubavi tema su i odabranih madrigala Tomasa Cecchinija, ranobaroknog skladatelja rođenog u Veroni, koji je više od trideset godina djelovao i stvarao u Splitu i Hvaru i koji u ovom zaokruženom programu zastupa hrvatsku glazbu neizostavnu na svakom osorskom koncertu.