Skip to content

Tina Hofman: LUCID INTERVAL, fizički teatar, site-specific izvedba

Hofman Tina 2Gradska galerija Fonticus Grožnjan predstavlja
nedjelja/domenica, 16. VIII. 2015. u 20.00 sati
Tina Hofman: LUCID INTERVAL, fizički teatar, site-specific izvedba

Kustosi projekt: Ivana Lučić, Ivona Marendić i Eugen Borkovsky.
U suradnji sa festivalom 7 DANA STVARANJA Pazin, 2015.

foto-galerija

Tina Hofman: LUCID INTERVAL, fizički teatar, site-specific izvedba
Komentar autorice

U radu vrednujem konstantni dijalog sa publikom te “razvoj” iste. Kontinuirano pokušavam ponuditi “novo” u kontekstu da novoga više nema. Publike su danas iskusne, izložene, kritičke I selektivne. Budući da se ne bavim tehnološkim inovacijama odlučila sam fokusirati na promatranje pojedinca. Fizička blizina publike mi je bitna – blizina u kojoj izvođač simultano pokazuje samu izvedbu, ali i “the making of” . Publika sudjeluje u tremoru, greškama I mirisu.

Kroz promatranje trendova reality showa te društvene mreže shvaćam našu kontinuirano uzbuđenje pri susretu sa nečijom intimom. Ne smatram to okrutnim ni znatiželjnim. Radije mislim: tražimo ventil za vlastita stanja. Oslobodili smo se uvelike, zovemo se liberalnima i otvorenima, no izražavanje I prihvaćanje nam je uvijek limitirano. A u izražavanju vežemo se na riječi. A riječi povezane u smislenu cjelinu su glasnici razuma. Prema tome, sama emocija čeka u čekaonici. Ako joj ikada otvorimo vrata.

Radim sa intimnim temama jer vjerujem u kolektivna iskustva. “Lucid Interval” bavi se šokom I boli gubitka, situacijom sa kojom smo se susreli, ili ćemo se susresti SVI. Nema pošteđenih. Samo ćemo se izraziti na različite načine. Ja najistinskije kominiciram neverbalno. Ponajviše me zadovoljava kada kroz moj tjelesni izričaj publika sama nađe svoju vlastitu istinu. Bez objašnjenja.

Izvedbeno tražim riješenja unutar zadanih prostora I njihovih ograničenja. U ovom me slučaju interesirao bračni krevet kao polazišna točka istraživanja šoka uslijed iznenadnog gubitka: mjesto dijeljenja, postaje mjestom odsutnosti. Kako spavati sama?

“Lucid Interval” je kazališna je predstava inspirirana dijelom osobnim iskustvom, dijelom interviewom sa glumcem Liamom Neesonom koji je dao nakon iznenadne smrti supruge Natasche Richardson. Uvelike bazirana u tehnici fizičkog teatra, također koristi tekst, fotografiju I teatar predmeta.

U razvoju predstave oslanjam se na “blitz”motive iz sjećanja: radim na sakupljanju materijala kroz serije improvizacija provocirana mirisom, glazbom, slikom. Pokretom istražujem paralelne stvarnosti koje se stvaraju uslijed stanja šoka. Tijelo, srce I um se privremeno razdvajaju, živeći različite stvarnosti. Kroz fizički teatar I teatar predmeta promatram manifestaciju neposrednih sjećanja: stvarnosti koja je do jučer živjela a danas je više nema.

U tom kontekstu uzimam fotografije (portrete) kao autobiografski element promatrajući odraz trenutka u kojemu su iste nastale, vječno zabilježenog dijaloga gdje jedne strane više nikada neće biti a one će vječito govoriti o dvoje.

Nastavljam raditi na predstavi, adaptirajući je za nekazališne prostore. Ideja je smjestiti je na pravi krevet u pravu sobu, sa limitiranom publikom od maksimalno 10 pojedinaca. Time se želim podjednako vratiti originalnoj inspiraciji, kao I odgovoriti na trenutno stanje financiranja umjetnosti gdje prostor spavanja postaje i prostorom izvedbe.

Tina Hofman, VIII. 2015.

Tina Hofman je redateljica i theatre maker. Rodom iz Zagreba, živi na relaciji Hrvatska – Engleska. Školovala se u Londonu na Desmond Jones School (fizičko kazalište) te Rose Bruford College (Kazališni Studiji), u Italiji je izučavala Commedia dell’Arte (Antonio Fava), te na brojnim radionicama (Suzuki metoda, Butoh, devising sa Complicite Theatre, itd.) U svom redateljskom radu Tina se bavi intimnim temama na vizualan način te često koristi pokret, masku, manipulaciju predmeta i kazalište sjena. Redateljski projekti razlikuju se stilom poput promenadnog ‘A Midsummer Night’s Dream’, ‘Mowgli Stories’ u kazalištu Minack na stijenama, te studijskog ‘Lady Chatterley’s Lover’. Kao theatre maker Tina je ostvarila dva solo projekta: ‘Lucid Interval’ i ‘Talking to Shiran’ – kazališni projekt za jednog izvođača i jednog gledatelja, koji se bavi temom intime i društvenog poimanja trudne žene. Trenutno radi na projektu ‘Wonderwoman’ koji problematizira majčinstvo i karijeru, te sagledava prisutnost djece u stvaralačkom radu i publici.