Kiparica Dijana Iva Sesartić izlaže u Sloveniji

dijana iva sesartić

dijana iva sesartićDijana Iva Sesartić
Izložba: Kiparski laboratorij
Galerija KRKA, Novo Mesto, Slovenija, do 4. rujna 2015. godine

foto-galerija

Pravilo da naši umjetnici u turističkoj sezoni idu na jug, na Jadran, slijedeći očekivanu brojnost turista i njihovu ne samo znatiželju, nego i potrebu za, uz sunce, more, prirodne ljepote i gastronomiju, zadovoljavanje i kulturnih potreba i želja ima i izuzetak. Možda ne i jedini, ali za druge u ovom trenutku ne znamo.

Izuzetak je hrvatska akademska kiparica Zagrepčanka Dijana Iva Sesartić, sada sa već dugogodišnjim bračnim prebivalištem u južnom dijelu Hrvatske, u Solinu, koja je u posljednje vrijeme zanimanje za prikaz svojeg stvaralaštva usmjerila u suprotnom smjeru, prema sjeveru i to u Sloveniju.

U slučajnom susretu saznali smo da su organizatori njezinu izložbu, otvorenu 9. lipnja u Galeriji Krka, u Novom Mestu, produžili do 4. rujna 2015. godine.

Izložba u sklopu kongresnog centra „Krke”

Izložba se održava u prostorijama poznate slovenske farmaceutske industrije Krka, točnije rečeno u predprostoriji, kroz koju se mora proći, da bi se došlo u dvoranski Kongresni kompleks i centar u kojem se održavaju sastanci, simpoziji i ostale vrste brojnih stručnih skupova koje organiziraju u ovoj velikoj i poznatoj tvrtki.

svečanost otvaranja

Posjet izložbi je dakle zagarantiran, a trajanje od oko tri mjeseca vezuje se ne samo uz interes sudionika stručnih skupova koji se nižu jedan za drugijm, nego i izložbeni postav, koji se ocjenjuje atraktivnim, kao i pokazano zanimanje stanovnika Novog Mesta i okolice ovog lijepog grada.

Za organiziranje izložbe u Galeriji Krka, kaže Dijana Iva Sesartić, pozvana sam nakon velike samostalne kiparske izložbe, organizirane godinu dana ranije u Galeriji Radman, u Kranjskoj Gori. Termin sam čekala, jer je praksa Galerije Krka da u dvije godine pozove, uz slovenske umjetnike, na izlaganje jednog stranog umjetnika, pa je ta čast ove godine pripala meni.

Među posjetiteljima visokoobrazovani stručnjaci i stanovnici Novog Mesta

Dijana Iva Sesartić nam je opisala i svoj autorski pristup izložbi, naglašavajući da je naslov izložbe „KIPARSKI LABORATORIJ” rezultat dugog kreativnog promišljanja o prilagođavanju postava upravo prostoru u Krki za prikaz i predstavljanje njezinih kiparskih radova, uključujući sve interese i djelovanja s kojima se trenutno bavila u svom ateljeu. Kada sam dobila prve najave o mogućnostima izlaganja u ovom prostoru, kaže, znajući sebe kao kiparicu „teških kiparskih materijala”, kako se to uobičajeno kaže u umjetničkim krugovima, misleći pritom na broncu, kamen, drvo i željezo, odlučila sam se kreativno prilagoditi prostoru. Naglasak je bio predstaviti jednu konceptualnu izložbu kako bi se „organski”, misleći pri tomu na sve karakteristike već formiranog i definiranog interijera, uklopila u prostor Galerije Krka. Dakle ne samo materijalom već i cijelim konceptom izložbe.

Uz mene sjedi likovni kritičar i muzeolog Jožef Matijević

Autorica je odlučila pokušati, i najaviti i ostvariti, značajnu poveznicu i zajedničku crtu sa samim karakterom tvornice i njenom proizvodnjom. Naziv projekta „KIPARSKI LABORATORIJ” nametnuo se sam od sebe jer sam se, kaže Dijana Iva Sesartić, u svojim proučavanjima odavno bavila mišlju o tomu kako spojiti prirodu ljekovitih biljaka s ljudskim tijelom i ljudskim pokretom. Koliko sam u tomu uspjela vidjet ćemo, jer ne treba biti euforičan dužinom trajanja izložbe i zanimanjem posjetitelja i gledatelja, među kojima je ipak uglavnom, usuđujem se reći, djelomično ciljana publika s visokom razinom obrazovanosti, jer se uglavnom radi o visoko obrazovanim stručnjacima i poslovnim partnerima vrlo renomirane slovenske tvrtke.

Atraktivan materijal – podatna pocinčana mreža

Za Zagrepčane, koji nisu na moru i one koji su iskoristili svoj kvantum mora, sunca i godišnjih odmora Novo Mesto, kao i Galerija Krka unutar tvornice, nisu daleko pa mogu iskoristiti neki kolovoški termin do 4. rujna, za upoznavanje ove zanimljive izložbe, o čemu govore i fotografije, ali i objašnjenja akademske kiparice. Cijeli koncept, zajedno s neobičnim materijalom, radi se o pocinčanoj mreži vrlo podatnoj za kiparsku modelaciju, punoj sadržaja svjetlosti, odlično se uklopio i povezao s galerijskim prostorom također punim svjetlosti i podložnim raznim promjenama zbog svakodnevnog boravka i kretanja u njemu velikog broja ljudi.

Završimo s jednom rečenicom iz predgovora Kataloga izložbe u kojem je organizatorica izložbe Monika Ivančič Fajfar navela – Dodajmo tomu i rečenicu: u izvornoj kiparskoj enciklopediji čovjeka i prirode, kreativnost i znanje, združeni su u biološku revoluciju i kulturološki napredak”.

{youtube}IathZiCbKYU|500|400|0{/youtube}