Art ljeto Palmižana Meneghello 2015 – Marija Kondres

Marija Dujmović Kondres 1

Marija Kondres – Razuzdana, slobodna, neokovana melodija
31.7.-31.8.2015.

Marija Dujmović Kondres 1

U žiži ljeta, u vrućim sunčanim danima, u sparnim vrelim noćima, u rascvjetalim raskošnim kaktusima i razbuhtalim strastima priželjkivanih susreta – dolazi na Palmižanu Marija Kondres sa svojim žarkim slikama raskošne palete, neobuzdanog poteza, razuzdanog zamaha

foto-galerija

‘Marija Kondres u svom slikarstvu posvaja motiv, slikarski ga analizira i traži njegov sukus ljepote. Gradnju djela najčešće provodi preglednom konstrukcijom cjeline i svih segmenata, rasterom u kojem sve čestice zadržavaju čitkost. U svom slikarskom izražavanju odlučuje se za slobodnu gestu, izražajnost poteza, dobivajući time površinu punu vibrantnosti. Njena osjetljivost na koloristički treptaj kadra, optiku kojom intuitivno fokusira predmet, a slikarskim sredstvima raspoređuje doživljaje, primarno izazvane osobnom poetikom lirskog viđenja motiva stvara slike izrazite svježine. Ona odabire motiv okom, slika ekspresivnom gestom, a forme oblikuje bojom. Njena slikarska pretapanja viđenog i s druge strane snovitog zajednički tvore mnogoznačne vizije gledatelju prisne i prepoznatljive. Životnost kolorita i dinamizam oblika, raspored površina i ritam crtačkog skeleta ponekad su začudno pojednostavljeni.

Posjeduje izražajni osjećaj za čvrstu kompoziciju i za paletu ekspresivnih svojstava kojom ne apstrahira nego materijalizira stvarne oblike iz prirode i intimno poetsko iskustvo u cjelovitu sliku. To su samo neke od kvaliteta koje slikarstvu Marije Kondres daju posebnu draž i izražajnost vlastitog rukopisa. Na ljepotu prirode treba odgovoriti ljepotom slike, zadržati vlastitost poetike, ali i poštivati činjeničnost preobrazbe.

Ritmičkom uravnoteženošću bujnost prirode slikarski je ukroćena, te svaka partikula ima svoje mjesto i čitkost.

Pred motivom valja zaboraviti naučeno i prepustiti se percepciji. Na taj način karakter prizora se usmjerava ne samo na odabranu i primjenjivanu tehniku već i prenosi svoje značajke u sastavnice i cjelinu slike. Rezultat takva pristupa vidimo u rasponu od istančanog i pažljivog do ekspresivnog i robusnog rukopisa na pojedinim dijelovima i čitavim kompozicijama. U njenom slikarstvu nalazimo osobno viđenje i potpuno individualizirani pristup svjetlosnim kvalitetama koje nas privlače i daju nam prostora za razmišljanje.’

Marija Kondres approaches painting by engaging herself with the motif, analyzing it and searching for its artistic interpretation. She ‘builds’ a painting by a coherently constructing it as a whole, and at the same time carefully thinking about each element. She expresses herself in free gestures, with strong brushstrokes, thus achieving vibrant mood of her paintings. Her color sensitivity is very high, she leans on her intuition when focusing on motifs, and her lyric approach produces paintings of remarkable freshness. In her vision there is an overlap between the seen and the imagined, and those multilayered interpretations are familiar to the viewer. She has a strong sense of solid composition, and has at her disposal a palette of expressive means to materialize natural objects and intimate, poetic experience of them into a coherent painting as a whole. These are some of the qualities which provide Marija Kondres’ paintings with a special charm and expressiveness of a personal artistic ‘hand writing’. Before the motif one needs to learn to forget the ‘learned’ and immerse oneself into perception. In her painting we find a personal and individualized approach to the light qualities which draw us in and give us space to reflect on the seen.

Nikolina Mahović

Marija Dujmović Kondres 3

Marija Dujmović Kondres
Rođena je 5. prosinca 1969. godine. Likovnu akademiju u Sarajevu završila je 1991. prethodnostudirajući dvije godine u Americi na Corcoran School of Art. Sudjelovala je na više skupnih i samostalnih izložbi u Hrvatskoji inozemstvu, od kojih su novije samostalne:
2014 Galerija Remek-djela Zagreb
2013. Matica hrvatskih iseljenika, Pula;
2011. galerija Idealni grad, Zagreb;
2010. galerija Prica Samobor;
2010. galerija crkvica Sv. Martina u Supetru
te novije skupne:
2012. Dalmacijavino, izložba potpore radnicima;
2011. Real Beauty, Webster University St. Louis;
2007. Okaloosa ArtCenter Florida, itd.
Women of The World:
The Global Collection of Art:
2004. Tallin Art Center, Estonia,
2000. White Columns Gallery New York, itd.
Dobitnica je UNESCO Aschberg stipendije za slikarstvo1996. godine.
Živi u Zagrebu sa sinom Leonom.