Nove praizvedbe na 40. Osorskim glazbenim večerima

40ogv

Nakon zvučne instalacije “40” Krešimira Seletkovića i Koncerta za klavir i orkestar Ante Knešaureka koji su praizvedbu doživjeli na otvorenju 40. Osorskih glazbenih večeri, u drugom festivalskom tjednu očekuje nas porinuće u život još dva nova djela nastala na narudžbu OGV-a

40ogvU utorak, 28. srpnja po prvi put će biti predstavljena skladba “Sedam preludija” za čembalo Ivana Josipa Skendera. Riječ je o sedam kratkih stavaka od kojih neparni skladateljsko-tehnički tretiraju jednu, a parni drugu motivičku građu. Prema opisu samog skladatelja djelo “podsjeća na razgovor dvoje ljudi koje i ne zanima previše što ovo drugo govori, no ipak dolaze do sličnog zaključka”. “Sedam preludija” Skender je posvetio čembalistu i orguljašu Pavlu Mašiću, jednom od najtraženijih glazbenika danas u Hrvatskoj koji imponira kao solist, kompetentan tumač glazbe različitih epoha, pouzdan komorni partner, intrigantan nositelj dionice continua, laureat najuglednijih međunarodnih natjecanja, te gotovo “pretplatnik” na diskografsku nagradu Porin koju osvaja sa svakim izdanim albumom. Pored Skenderove skladbe Mašić će na koncertu u Osoru, između ostalog, predstaviti dvije partite Johanna Sebastiana Bacha i skladbu “Continuuum” Gyorgya Ligetija, ključna djela čembalističkog repertoara koja su, svako u svom vremenu, predstavljala novost, korak naprijed u tehnici sviranja i do tad neviđenu senzaciju.

Dva dana kasnije, 30. srpnja, Osorske glazbene večeri ugostit će Cantus Ansambl. Sastav specijaliziran za suvremenu glazbu najpozvaniji je tumač nove skladbe “Kad budem trava” Antonija Babića, mladog autora rođenog u Rijeci, apsolventa kompozicije na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Frane Paraća, već zapaženog u međunarodnim krugovima zahvaljujući pobjedi na Bosna International Music Festivalu u Sarajevu. Solističku dionicu u refleksivnom djelu, skladanom na stihove Dobriše Cesarića, koje govori o neizvjesnosti koja nas očekuje u zagrobnom životu intepretirat će bariton Siniša Hapač. Skladba još jedne autorice s Kvarnera – Sande Majurec, rodom iz Malog Lošinja – te djela klasika 20. stoljeća Paula Hindemitha i Antona Weberna zaokružit će još jednu večer u Osoru koja se teško može uklopiti u predodžbu o tipičnom ljetnom programu, no unatoč tome (ili upravo zbog toga!) privlači brojne poklonike i vjerne sljedbenike na ovaj festival.

Svi koncerti u sklopu Osorskih glazbenih večeri održavaju se u crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije i počinju u 21 sat.