The Rosenberg TrioStochelo Rosenberg o Djangu Reinhardtu, gitarističkim počecima i popularnosti gypsy jazza

gost na gitari: Mate Matišić
KD Vatroslava Lisinskog, ponedjeljak, 20. travnja u 20 sati

Jedan od najtraženijih nizozemskih gitarista današnjice, iznimno hvaljeni Stochelo Rosenberg stiže u Zagreb! Nasljednik znamenite škole francuskog jazza Djanga Reinhardta jednako je karizmatičan kao i njegov veliki učitelj. Osim toga, jednostavan, srdačan, veliki glazbenik koji živi za gitaru i svirku. Gypsy jazz popularan je naziv za privlačnu kombinaciju swinga, francuske moderne glazbe iz razdoblja prije drugog svjetskog rata i romskih utjecaja. Stochelo Rosenberg, zajedno sa svojim rođacima, Nous’cheom (ritam gitara) i Nonniejem Rosenbergom (kontrabas), priređuju ovog ponedjeljka, 20. travnja u dvorani Lisinski atraktivan gitaristički koncert. Rosenberg triju će se kao gost na pozornici pridružiti gitarist Mate Matišić, svestrani umjetnik, dramski pisac, scenarist i skladatelj, kojeg Stochelo Rosenberg izuzetno cijeni i smatra zaslužnim za popularizaciju gypsy swinga u Hrvatskoj, a njihova suradnja započela je još 2009. godine. Ovom prilikom prenosimo Rosenbergove riječi o njegovom velikom učitelju i uzoru Djangu Reinhardtu, gitarističkim počecima i popularnosti gypsy jazza koji privlači i slušatelje koji nisu obožavatelji jazza.

Rosenberg o Djangu Reinhardtu, gitarističkim počecima i popularnosti gypsy jazza:

“Django je svoje aranžmane improvizirao, ali ih je sigurno djelomično i pripremao. Ako slušate Djanga kako svira kasniju verziju ‘Dark Eyes’ iz 1847., njegove su ideje tematski savršeno organizirane. On je, radeći na pjesmi unaprijed ili improvizirajući na licu mjesta, bio genij. Gypsy jazz, više od stotinu godina od njegova rođenja, popularniji je no ikada. Slušao sam snimke iz dvadesetih i tridesetih godina 20. stoljeća i, mogu vam reći, nitko nije svirao kao Django. Oscar Alemán je svirao lijepo, da, ali nitko nije bio niti blizu Djangovoj razini svirke.”

Gypsy jazz danas se ne doživljava kao pravi jazz. Više kao pop, je li tako ?

“Da, slažem se, u Djangovo vrijeme to je bila čistija jazz glazba. Djangova i Grappellijeva glazba stvarno je posebna, dotiče ljude i danas.”

Gitaru ste počeli svirati s 10 godina, ali niste imali formalnog obrazovanja, samouki ste.

“Da, samouk sam. Naučio sam neke trikove od ujaka i bratića. Kada sam se želio ozbiljnije pozabaviti gitarom, otac mi je rekao: ‘Moraš slušati Djanga.’ I tako sam kupio njegove snimke i učio sve što je on snimio notu po notu. Oponašao sam ga do posljednjeg detalja. Naučio sam sva njegova sola i mogao sam ih odsvirati napamet, baš sva. Ali, problem bi nastao kad bi trebalo promijeniti tonalitet. Nisam znao kako svirati ‘Sweet Georgia Brown’ u F-duru, a ne u G-duru.”

{youtube}JsYVAK-90E8|500|400|0{/youtube}

Imali ste veliku čast svirati sa Stephaneom Grappellijem, velikanom koji je svoj 80. rođendan proslavio u Carnegie Hallu 1993.
“Bili smo počašćeni svirati s Grappellijem u prvom dijelu toga koncerta, a zatim smo zajedno snimali za CD Caravan.”

The Rosenberg Trio ima impresivnu diskografiju od koje posebno izdvajamo CD “Djangologists”, kojeg i sami izvođači smatraju najboljim u karijeri. Za taj album Stochelo kaže: “Godine 2010. obilježili smo 100. obljetnicu rođenja Djanga Reinhardta. Ovaj CD svojevrsno je ljubavno pismo Djangu.”

Leave a Reply

Your email address will not be published.