Vesna Santak - Isus i JudaGalerija Vladimir Filakovac, Dubrava 51 a, 10040 Zagreb
Buđenje / Uskrs 2015. – 23. 3. – 9. 4. 2015.
otvorenje izložbe: u 19 sati

Buđenje

Slikarica i grafičarka Vesna Šantak rano je definirala vlastiti kreativni put s uporištem u spiritualnoj i meditativnoj sferi umjetnosti kao izraza čistog duha i emocije. Proučavajući religije, filozofije i mitologije raznih kultura, gradila je svoj izričaj temeljen na spiritualnosti i unutarnjim nagnućima, a nota poveznica cijelog opusa je ideja čovjekova jedinstva s Univerzumom i njegova povratka Prirodi. Uvidjevši kako je izvor univerzalne ljubavi u srži svih religija, Vesna je odlučila napraviti izložbu u vrijeme Uskrsa koja slavi samu bit vjere, tj. slavi one ultimativne vrijednosti koje su zajedničke svim religijama: bezuvjetna ljubav, mir, suosjećanje, tolerancija, prihvaćanje, opraštanje… Kako je suvremena materijalistički i tehnološki orijentirana civilizacija izgubila vezu s prirodom i duhovnošću, Vesna ju je pokušala vratiti barem na tren ovom izložbom, naglašavajući upravo te osnovne vrijednosti koje Uskrs promiče.

Uskrs je misterij Života i Smrti u kojemu se dodiruju ljudsko i božansko, najveći je katolički blagdan koji slavi Isusovo uskrsnuće i vječni život; kao pojam, Uskrs nije samo vezan uz kršćanstvo, već je simbol transcendencije ljudske svijesti u svim kulturama i vjerovanjima; on označava gašenje svega što bismo trebali nadići da bismo uskrsnuli u višoj svijesti samospoznaje, u jedinstvu s božanskim. Slavljenje Uskrsa je poziv i na naše buđenje, naše osobno uskrsnuće, a te snažne porukeVesna je pokušala prenijeti svojim osebujnim radovima.

Druga konstanta u Vesninu slikarstvu je snažan, neobuzdani, često iracionalan kolorit, koji je osnovni gradbeni element i ključni nosilac izraza cijelog njezinog opusa. U nekim radovima ovog ciklusa kolorit je oplemenjen naglašenim poentilističkim potezom čime se sugerira nematerijalan, transcendentni karakter ove tematike.Tako u slici Blistanje Krist doslovno sjaji te zrači gotovo opipljivom nadljudskom energijom koja se još više pojačava apstraktnom, točkastom, narančastom pozadinom. Simbolika grijeha i zla odlično je izražena tirkiznozelenim Judinim licem u Judinu poljupcu. Dominantna krvavocrvena boja u slici Kristovo srce simbolizira svu dramu samog čina žrtve, a u Vesninoj interpretaciji lik Krista predstavlja sve nas koji se u vlastitom buđenju i transcendenciji stapamo u Jedno u apsolutnoj Ljubavi. Pejzažna Molitva na Maslinskoj gori silovito se uzdiže poput orkana u kružnom kretanju kojeg potiče mentalna snaga Isusove molitve.

Vesna se i ovom zložbom dokazala kao vrsna i samosvojna slikarica snažnih kolorističkih apetita i intrigantnog pristupa temi. Konceptualni okvir na temu Uskrsa uspješno je povezala s univerzalnim buđenjem ljudske svijesti, buđenjem novog Čovjeka vođenog duhovnošću, a snažnim koloritom naglasila je radost i otpimizam novog stvaranja.

Ivana Gabrić

Leave a Reply

Your email address will not be published.