Izložba Dubravka Mokrovića u Galeriji “Kristofor Stanković” Gradske skupštine Grada Zagreba otvara se 9. ožujka 2015. godine u 19 sati
Gustiš simbolične šikare, odnosno boravišta ladanjske scenografije mjesta su zbivanja ostvarenja Dubravka Mokrovića. Tim se rasponom sugerira stvaralačka sadržajna aritmija slikarstva adrenalinskog naboja, vidljivog i u asimiliranju promatranog i uprizorenjima stanja unutrašnjih bojišta sabranih u vlastitoj ikonografiji. U figuraciji bogate imaginacije Mokrović stalno zadržava iskru začudnog, u opisu i napuknuću doživljenog i prihvaćanju dramaturgije svakodnevnog života. Motivska narječja mogu i biti različita, no načela likovne provedbe su bliska. U svom profiliranom opusu Mokrović je sklon i obratima, optici slike s dominacijom brojnih fragmenata arhitekture i krajolika, ali i slijedom istog stilskog nazivnika. U privlačnoj ornamentalnosti sačuvana je kreativna norma elementarnog, koja robusnošću provedbe dodiruje arhetipsko.U novom ciklusu Mokrović je ekspresionističkim tretmanom likova i odlomaka prostora osmislio „mozaikalnu” strukturu polja, dajući licima i njihovo sadržajno naličje.
Ekspresija psihološkog poniranja odražava se adekvatnom formom, s likovima koji nisu klasično lijepi, ali su,što je mnogo važnije, emotivno snažni, likovno stameni, definirane čvrstoće sa slutnjom skulpturalnog. Mokrović čitkim membranama ploha i neupisanim siluetama figure sklada proporcijama baziranim na potki teme i logici likovnog. Maniristička izduženost likova, potrebito odstupanje od anatomske uslovljenosti, te mjera deformacije čine zglobne element izbalansirane ritmizacije aluzivnih citata. Kompozicija je određena i nenametljivim koordinatnom sistemom, vertikalnim pojasevima, dinamiziranih i gravitacijom boje.Palete izobilja, ali i reduciranosti na odnos nekoliko vrijednosti. S izletima ka kolorističkom sladostrašću iniciranom grebenima pastoznosti poteza. Boja je i put ka klimaksu ugođaja kapilarno utkana u grotla mučnine i blagost melankolije i opuštenost vedrine. Situacija obilježenih i ironijom,umjetnikovim sredstvom za razlaganjem okoštalog. Za opredmećenje ideje koja kreće iz izvorišta, širi se slikarskim porječjem, ima svoje ponornice, i na kraju se svi izdanci vraćaju u korito, tijek i konstantu u kojoj je misao zaokružena. Ovo je i svojevrsna alegorija Mokrovićevog pristupa. Polazi iz jezgre, mnogo je nepredvidljivog u fazama slikanja, s naglim polascima naprijed, zastancima, s preprekama u nekim detaljima, otvorenim vidicima koji se poklapaju s početnom vizijom. I rezultati su često impresivni. Mokrovićeve slike organičkog su tkiva, orkestrirane većim i manjim fasetama, s oazama narativnog, te suobličavanjem partikula apstraktnog.
Mokrovićev ekspresionizam izrasta u opojnoj zasićenosti plohe srodnom pojmu horror vacui-a, na mutacijama literarnih prizvuka, na nasadima i okretima boje i na silnicama umjetničke strasti. A motivi upućuju i na kataklizmu, vidimo i mamce karnevala, ali se ocrtavaju i hedonistički pripjevi. Mokrović je kao čovjek i umjetnik ušao ispod epiderme prikazanog, poistovjetio ih s djelom, ispisujući svoju autobiografiju. Bez doslovnosti, ali itekako iskrenu.
Stanko Špoljarić
mala retrospektiva
Izložba D’Annunzijeva mučenica donosi specifičan pogled na D'Annunzijev boravak...11th May 2022
Skulpture Ivana Jakšića karakteristično su većih dimenzija, predviđene za vanjs...01st Feb 2023
Izložba "Skulpture i crteži" Petra Hranuellija bit će otvorena 01. lipnja 2022....28th May 2022