Skip to content

Kolekcija Vugrinec – Remek-djela hrvatske moderne

umjetnicki paviljon 1

Umjetnički paviljon u Zagrebu
NOVI CIKLUS IZLOŽBI:
PRIVATNE KOLEKCIJE U JAVNOJ INSTITUCIJI

Umjetnički paviljon u Zagrebu
KOLEKCIJA VUGRINEC — REMEK-DJELA HRVATSKE MODERNE
26. 2. 2015–12. 4. 2015.

Gradski muzej Varaždin — Galerija starih i novih majstora
travanj — svibanj 2015.

Novi ciklus izložbi Umjetničkog paviljona u Zagrebu, objedinjen pod naslovom Privatne kolekcije u javnoj instituciji,započinjemo predstavljanjem jedne od najatraktivnijih privatnih kolekcija hrvatskoga slikarstva i kiparstva 19. i 20. stoljeća, koju je prikupio poznati hrvatski nogometaš Davor Vugrinec.

Kolekcija ovog sportaša, podrijetlom iz Varaždina, sadrži najreprezentativnija djela hrvatskih umjetnika moderne, počevši od Nikole Mašića — prvog etabliranog domaćeg i dosljedno školovanog slikara — preko najznačajnijih predstavnika tzv. zagrebačke šarene škole: Mate Celestina Medovića, Bele Čikoša Sesije, Ivana Tišova, Ferde Kovačevića ili Otona Ivekovića, i nastavlja se biranim djelima münchenskih đaka koji ostvaruju puni izraz hrvatske moderne umjetnosti: Miroslava Kraljevića, Vladimira Becića, Oskara Hermana, sve do praške četvorice: Milivoja Uzelca, Marijana Trepšea i Vilka Gecana, da spomenemo samo osnovnu razvojnu nit.

Djela iz kolekcije redovito su ključni izlošci na velikim retrospektivnim izložbama Umjetničkog paviljona, Moderne galerije ili Galerije Klovićevi dvori — najeminentnijih izložbenih prostora Hrvatske. Budući da je riječ o kolekciji koja u biranom izboru objedinjuje vrhunska djela najvećih domaćih likovnih umjetnika, čineći kolekciju konkurentnom i hrvatskim muzejskim zbirkama, Umjetnički paviljon u Zagrebu je odlučio započeti ovaj ciklus upravo Kolekcijom Vugrinec.

umjetnicki paviljon 2Privatne kolekcije gotovo su najvažniji resursi za upoznavanje umjetničkih opusa, a brojne muzejske zbirke nastale su upravo zahvaljujući sakupljačkom žaru pojedinaca, entuzijasta, kolekcionara. Briga za privatne zbirke umjetničkih djela, koja su prikupili pojedinci, jedan je od osnovnih načina kako brinuti o baštini. Rijetka prigoda susreta s djelima koja su pohranjena u privatnim prostorima, prilika je za brojne ljubitelje umjetnina da se upoznaju s nedostupnom baštinom.

Nova programska strategija Umjetničkog paviljona znatno je unaprijedila marketinški pristup izložbenim projektima. On uključuje inovativne pristupe u odnosu prema sponzorima, osmišljene medijske kampanje kao i kreativne načine publiciteta. Međunarodne izložbe, kao i domaće predstavljene i organizirane na drukčiji način, življi i intenzivniji odnos s publikom od najmlađih do najstarijih posjetitelja, znatno su pridonijeli uspjehu, a medijski su uvelike odjeknuli. Izložbe Umjetničkog paviljona prate se sa zanimanjem ne samo u stručnoj, već i u široj javnosti.

Izložbeni ciklus privatnih kolekcija cilja upravo na širi publicitet i namjera mu je u galerijski prostor privući i one posjetitelje koji nisu do sada bili uključeni u ciljane skupine. Popularnost nogometaša Davora Vugrinca, ali i osebujnost njegove kolekcije, upravo je idealan sadržaj za privlačenje većeg broja novih ljubitelja umjetnosti, što bi trebao biti i krajnji cilj našega nastojanja.

Tijekom ciklusa, na godišnjoj razini, bit će prezentirana jedna privatna kolekcija — iz Hrvatske ili inozemstva.