Oprez: Evo kako nas navlače da kupujemo i trošimo više

Dva nova istraživanja psihologije kupaca otkrila su dvije vrlo zanimljive pojave – da neki mirisi, poput mirisa cimeta, navode ljude da potroše više nego što su planirali te da mamljenje kupaca cijenama tipa 99,99 kuna nije uvijek dobro rješenje, naprotiv

kupovina 1

Autori prvog istraživanja, predstavljenog u časopisu Journal of Marketing,smatraju da topli mirisi, poput mirisa cimeta, u ljudskom mozgu stvaraju dojam da je prostorija u kojoj se nalaze više napučena, ispunjena ljudima nego što stvarno jest. Zbog toga se osjećaju slabijima, a taj osjećaj nesvjesno nastoje kompenzirati kupovinom kvalitetnijih i skupljih proizvoda poznatijih marki.

U istom istraživanju utvrđeno je da kupci u prostorijama toplijeg mirisa u prosjeku kupuju veći broj proizvoda. Ova sklonost može se objasniti istom logikom kao i šopingholičarski sindrom – kada se osjećaju potišteno, ljudi se često liječe kupovanjem jer im ono podiže raspoloženje.

Male razlike u cijeni – veliki efekt

Drugo istraživanje predstavljeno u časopisu Journal of Consumer Research pokazalo je da su ljudi, kada kupuju proizvode iz emotivnih razloga, privučeni okruglim cijenama, a ne uobičajenim tipa 99,99. Cijene koje nisu okrugle privlačne su mušterijama koje kupuju proizvode iz vrlo praktičnih razloga jer potiču na racionalno promišljanje, pa i promišljanje o iznosu.

Stručnjaci upozoravaju da bi kompanije trebale voditi računa o ovom psihološkom učinku jer male razlike u cijeni mogu imati velik efekt. 

Naravno, ista upozorenja vrijede i za kupce koji trebaju biti svjesni toga da ih trgovci zavode raznim marketinškim trikovima, ne samo ovima, već i brojnim drugima koji su se pokazali djelotvornima u praksi, piše Tportal. foto wikihow.com