Život umjetnosti — siječanj 2015.

 unnamed

Autori: Brook Andrew, Ana Bogdanović, Marija Borovičkić, Reinhard Braun, Martina Kontošić, Sandra Križić Roban, Nataša Lah, Aleksandra Lazar, Suzana Marjanić, Bojana Matejić, Karina Nimmerfall, Žarko Paić, Anna Radström, Kathy Rae Huffman, Sandra Uskoković

ARHIVI: UZNEMIRUJUĆE PRAKSE IZDAVANJA

„Teorijska razmatranja arhiva u umjetničkim praksama aktualna su posljednjih desetak godina, iako ćemo začetke bavljenja tom temom pronaći još u 60-ima. Ne samo Derrida i Foucault, nego i mnogi drugi znanstvenici i teoretičari s humanističkih i društvenih područja zaslužni su da je tema arhiva i nadalje u interesu mnogih interdisciplinarnih rasprava. Pa iako će mnogima i danas prva asocijacija biti vezana uz historijska znanja i važnost mjesta unutar kojega se ona skupljaju, čuvaju i po potrebi obnavljaju, suvremeni umjetnici temi pristupaju istražujući druga značenja i znanja, ona koja su u mogućnosti sami proizvesti. U tim novostvorenim „konstrukcijama” ne teži se cjelovitosti, nego izdvajanju kao jednoj od potencijalnih metoda stvaranja novih poredaka.

Kako umjetnici izdvajaju sadržaje, medije i teme? Postoje li sličnosti između arhiva i zbirke, i možemo li muzej i arhiv smatrati sinonimima? U kojem su odnosu pojmovi arhiva, sjećanja i pamćenja? Jesu li mehanizmi i strategije arhiviranja u istočnoeuropskim zemljama usporedljiviji s Bliskim istokom ili zapadnjačkim zajednicama? Stvaraju li arhivi paralelne povijesti umjetnosti, neovisne o institucijama, ili im prijeti institucionalizacija i historizacija? Jesu li arhivi tek pomoćno sredstvo arheologije znanja ili kontingentne performativne prakse te na koji način u galerijskom/muzeološkom kontekstu rekonstruiraju i resemantiziraju izrečeno ili prešućeno? Može li prešućeno na kraju biti izgovoreno, i po kojoj cijeni?”

Sandra Križić Roban (iz uvodnika)

Koji su mogući scenariji diskontinuirane budućnosti?

Skrećemo vam pozornost na zanimljiv vizualni esej umjetnice Karine Nimmerfall 1953. – mogući scenarij diskontinuirane budućnosti o kojem možete čitati u novom broju časopisa kao i na fotografiju iz istoimene serije objavljenu na naslovnici.

„1953. godine, urbanistički plan novog modernističkog oblika utopije − grada unutar grada za 17.000 stanovnika, sjeverozapadno od središta Los Angelesa − bio je neizbježno ukinut nakon što je prouzročio žestok sukob na temu lokalne stanogradnje, pokrenut od privatnih poduzetnika, lobista na području nekretnina i utjecajnih medija. Razvivši se iz politike koju su zastupali pripadnici Red Scare i propaganda, lokalni je sukob konačno utjecao na stanogradnju čitave nacije posluživši kao primjer kraja, jednako kao i početka, jednog novog razdoblja…

1953. je snimljen na lokacijama Parka Elysian, Sjevernog San Pedra, Oblasnog umjetničkog muzeja Los Angelesa (LACMA) i VDL Istraživačkog centra (Cal Poly Pomona fakultet za oblikovanje okoliša).”

Karina Nimmerfall (izjava autorice o radu)

Život umjetnosti je časopis za suvremena likovna zbivanja, posvećen raznovrsnim vidovima suvremene umjetničke prakse u Hrvatskoj, regiji i šire, s tradicijom kontinuiranog izlaženja od 1966. godine. Objavljuje ga Institut za povijest umjetnosti u Zagrebu dvaput godišnje kao dvojezično izdanje, a od 2008. koncepciju i uredništvo broja potpisuju gostujući urednici.

Prilozi objavljeni u Životu umjetnosti referiraju se u Arts&Humanities Citation Index (od 2008.) i bibliografskoj bazi podataka Elsevier – Abstract & Indexing products SCOPUS (od 2009.).

ISSN 0524-7794 (tiskano izdanje)
ISSN 1849-2207 (online izdanja)
Cijena: 40 kn

Život umjetnosti može se kupiti na lokacijama: Institut za povijest umjetnosti (Zagreb, Grada Vukovara 68/III., računovodstvo), UPI-2M BOOKS (Zagreb, Medulićeva 20)