Retrospektiva: “Branka Uzur 1954.-2013.”

4 Memory motel

4 Memory motel

GLIPTOTEKA HAZU, 12. PROSINCA 2014. – 30. SIJEČNJA 2015.
otvorenje: petak 12. prosinca 2014., u 19 sati
(Galerija II. i Galerija III.)
retrospektivna izložba „BRANKA UZUR 1954.-2013.”
keramoskulptura, slike, crteži

Izložbu će otvoriti voditelj Gliptoteke HAZU akademik Đuro Seder, a ostaje otvorena do 30. siječnja 2015. utorak-petak 11-19 sati, vikend 10-14 sati

2 Strah od letenja

Branka Uzur stekla je ime i zavidnu poziciju u hrvatskoj suvremenoj umjetnosti osamdesetih godina prošlog stoljeća. Izlagala je u prestižnim galerijama i muzejima, dobivala nagrade i priznanja, o njoj su pisala poznata imena hrvatske kritike, da bi krajem osamdesetih sve to napustila i otišla prvo na Cipar pa u Australiju, gdje je ostala punih dvadeset godina. Vratila se u domovinu 2010. god. da bi se ubrzo teško razboljela i umrla.

Sakupivši autoričina rasuta djela ( izloženo 230 keramoskulptura, ulja na platnu, tempera, akvarela, crteža, uporabna keramika), nastojali smo osvijetliti i prezentirati autoričin umjetnički opus. Upoznati posjetioce sa njenim radom, a poznavaoce djela Branke Uzur podsjetiti na njem specifičan izričaj.

„Promatrajući izložena djela Branke Uzur postajemo svjesni njene svestranosti. Uspješno se snalazila u svim likovnim disciplinama; kako u skulpturi i uporabnoj keramici, tako i u slikarstvu i crtežu. Iako je Uzur postigla znatno priznanje u Australiji izlažući slike velikog formata, naročito portrete poznatih australaca, najvredniji i naj autentičniji dio njenog stvaralaštva su keramoskulpture malog formata. Taj dio njenoga stvaralaštva, za koji se i nota bene školovala, zaista je specifičan i jedinstven. Konzistentnost i povezanost ciklusa u keramici koji proizlaze jedan iz drugog, možemo pratiti preko ciklusa apstraktnih formi, monolitnih oblika u kojima naglašava svojstva materijala, izvornu fizičnost visokopaljene gline i njenu strukturu. Pa preko ciklusa keramoskulptura izrazito malih dimenzija i elementarnih oblika, bogatih rafiniranim asocijativnim značenjima. Do figurativnih keramoskulptura osebujne modelacije i Ikonografske imaginacije. Te fragilnih keramoskulptura sa oružjem punih pritajene agresivnosti nastalih u Australiji.

Malog nepretencioznog formata, jednostavnom pomalo sirovom i „nespretnom” izvedbom, te upotrebom boje koja oblicima daje dodatnu pikturalnu vrijednost autoričine keramoskulpture zrače posebnim šarmom. Tuga i melankolija isprepliće se sa humorom i ironijom. Angažirana oštrica Brankinog humora, koja je često puna cinizma i autoironije najčešće je usmjerena prema ulozi žene u suvremenom društvu i stereotipima vezanim za njenu ulogu. Njena keramoplastika je profinjena parodija, često ludička, prepuna maštovitih rješenja i višeznačnih poruka.” – iz predgovora Lide Roje Depolo

Branka Uzur maturirala je na Školi primijenjenih umjetnosti u Zagrebu, na odjelu za keramiku i staklo pod vodstvom prof. Ivana Švertaseka. Diplomirala je na Akademiju za primenjenu umetnost u Beogradu i stekla naziv naziv akademskog slikara – keramičara. Zahvaljujući stipendiji za specijalizaciju na Akademiji lijepih i primijenjenih umjetnosti u Helsinkiju, Branka je 1983. god. provela u Finskoj.

5 Forma

Autorica izložbe, predgovor, dokumentacija: Lida Roje Depolo, muzejska savjetnica Gliptoteke HAZU
Prostorna koncepcija i oblikovanje izložbe: prof. Mario Beusan
Grafičko oblikovanje kataloga, pozivnice, plakata: Luka Gusić

1 Čuvaj se teške hrane

3 Mala kruna