Što ne smijete činiti kad ste na dijeti?

Bilo da tek namjeravate krenuti na dijetu ili već provodite neku, postoje određene stvari koje ne biste smjeli činiti. Riječ je o pogreškama koje čine mnoge žene, misleći da time rade dobru stvari, a zapravo nisu u pravu.

Mnoge žene se vesele kada napokon pronađu dijetu koja je učinkovita, no zdravlje bi svima trebalo biti na prvom mjestu. Nemojte dozvoliti da zbog mršavljenja riskirate svoje zdravlje koje bi vam trebalo biti važnije od gubitka kilograma.

U nastavku vam otkrivamo koje to stvari ne smijete činiti pa ako pokušavate smršaviti, svakako ih izbjegavate. Čak i kada ste na dijeti ne biste se trebali osjećati deprimirano ni kao da si nešto uskraćujete.

1. Unositi premalo kalorija

Jedna od najčešćih pogrešaka koju čine mnoge žene koje pokušavaju smršaviti je da unose premalo kalorija misleći da time čine dobru stvar. Ako vam je stalno hladno i/ili se osjećate slabašno, to bi mogao biti znak da ne jedete dovoljno zbog čega je vaš metabolizam usporen pa skladišti masti. Umjesto da jedete premalo, jedite koliko vam je potrebno ali zdravije namirnice od kojih se nećete tako lako udebljati. Cjelovite žitarice te svježe voće i povrće idealan su odabir.

2. Bojati se hrane

Strah od hrane ne dovodi samo do toga da jedete premalo, već i vaše mišljenje o prehrani postaje iskrivljeno. To dovodi do mnogih poremećaja i bolesti koje mogu ozbiljno narušiti zdravlje. Imajte na umu da je hrana gorivo koje nam daje energiju da bismo radili stvari koje volimo. Njegujte svoje tijelo s ljubavlju i nemojte se bojati hrane.

3. Niska razina glukoze u krvi

Ako je razina šećera u krvi preniska, postajemo razdražljivi i gladni. Tijelo potom počinje skladištiti masti, dolazi do poremećaja inzulina, zbog čega se osjećamo slabo i iscrpljeno. Da biste to spriječili, jedite svakih nekoliko sati i nikad nemojte preskakati obrok.

4. Nedostatak sna

Premalo spavanja također je jedna od stvari koje ne smijete činiti dok držite dijetu, ali i općenito nedostatak sna nije dobar ni za koga. Spavanje omogućuje našem organizmu da obavlja svoje funkcije dok se tijelo odmara stoga je kvalitetan san neophodan za zdravlje. Premalo sna (manje od 7 sati) također može izazvati prejedanje tijekom dana, skladištenje masti i umor.

5. Premalo željeza

Željezo ‘ubrizgava’ energiju u naše krvne stanice koje pak omogućavaju da metabolizam normalno funkcionira tijekom dana. Također, potpomaže probavu, koja je itekako važna želite li smršaviti. Najbolji izvori željeza su alge, morski plodovi, tamna čokolada, grožđice, chia sjemenke te zeleno lisnato povrće.

6. Nedovoljno proteina

Proteini su važni za održavanje stabilne razine šećera u krvi, ali i za metabolizam. Potiču metabolizam i izgradnju mišićne mase, čak i ako niste pretjerano aktivni. Najbolji izvori proteina su ribe, nemasni obični jogurt, bjelanjci, chia sjemenke, piletina, puretina te zeleno lisnato povrće.

7. Pretjerivanje s detoksikacijom

Kratkoročno čišćenje sokovima može vam vratiti energiju i povoljno djelovati na vaše zdravlje. Ipak, ni u čemu nije dobro pretjerivati pa tako ni kod detoksikacije. Uostalom, detoksikacija se provodi kako bi se tijelo očistilo od toksina i njezina svrha nije mršavljenje. Prije bilo kakve dugoročnije detoksikacije potrebno je savjetovati se sa liječnikom.

Ono što treba utvrditi prije početka bilo kakve dijete jest je li vam ona uistinu potrebna. Najgora stvar koju možete učiniti kada ste na dijeti je da radi gubitka kilograma ugrožavate svoje zdravlje. Pothranjenost usporava metabolizam i može izazvati niz zdravstvenih komplikacija pa nemojte riskirati. (diet.allwomenstalk.com)

Rita Von Trupp