Skip to content

Spajanjem Ulice Prisavlje otvorio bi se novi koridor i rasteretile preostale prometnice

Saborski zastupnik Socijaldemokrata Davor Bernardić prezentirao prijedloge Socijaldemokrata za spajanje Ulice Prisavlje te se osvrnuo na goruće gradske teme

Boris Markuš

Konačno krenuti u realizaciju izgradnje spoja Ulice Prisavlje

„Gužve u Zagrebu su sve veće, a odnos gradske vlasti prema prometu zabrinjavajući. Jedan tjednik objavio je fonogram sa sastanka stranke Možemo! gdje su govorili da ne treba ništa raditi po pitanju izgradnje prometnica, jer treba stvoriti što veće gužve da ljudi odustanu od automobila. U tome izgleda uspijevaju. Dame i gospodo iz Možemo! ti ljudi koji stoje u gužvama nisu građani drugog reda kako ih vi doživljavate nego građani ovog grada koji financiraju grad iz poreza na dohodak i prireza, a uskoro samo iz poreza na dohodak za kojeg je gradonačelnik najavio da će biti najveći dopušteni. Nije pravedno da građani Grada Zagreba Tomaševićevom odlukom imaju najveći porez na dohodak u državi, odnosno manje plaće nego ostali građani Hrvatske!“ rekao je Bernardić.

Iz izvješća za Holding za 2022. godinu vidljiv je porast prihoda ZG parkinga, što pokazuje da se ljudi manje koriste javnim prijevozom radi njegove netočnosti i nepouzdanosti zbog neodržavanja voznog parka. 

Spajanjem Ulice Prisavlje otvorio bi se novi koridor i rasteretile preostale prometnice

„Kad smo kod nerealiziranih, a prioritetnih GUP-ovih koridora, tu je Ulica Prisavlje. Naš prijedlog je da se konačno krene u realizaciju izgradnje spoja Ulice Prisavlje odavde, od Ulice Josipa Marohnića kod HRT-a do Ulice Prisavlje kod Ulice Vladimira Ruždjaka. Riječ je o dionici oko 2 km. Iako se GUP-ov koridor proteže na istok do Radničke, to je neka daljnja budućnost koja u ovom trenutku premašuje i raspoložive resurse i potrebe za izgradnjom. Prioritet mora biti dio između Savske i Držićeve.“ smatra šef zagrebačkih Socijaldemokrata.

UPU-om „Staro Trnje, Savica za zonu Prisavlje – Ulica V. Ruždjaka, planirana Strojarska“ koji je donesen 2012. stvoreni su uvjeti za započinjanje aktivnosti na projektiranju, rješavanju imovinskopravnih odnosa i izgradnji ove prometnice na ovom koridoru.

„Otvaranjem ove prometnice otvorio bi se potpuno novi koridor i rasteretile preostale prometnice istok – zapad u ovom dijelu grada. Prostornim planovima je predviđen koridor od 37 metara, no već godinama postoje inicijative za suženje tog koridora kako bi se lakše riješili imovinskopravni odnosi. Predlaže se i djelomično izmještanje dijela koridora zapadno od Mosta slobode kako bi se zaobišlo što je moguće više kuća na trasi. Zakon o gradnji dopušta i faznu gradnju, dakle gradnju samo sjevernog ili južnog kolnika, odnosno pola trake,  kao faze izgradnje ukupne prometnice, pri čemu nije propisan rok u kojem bi se trebala u cijelosti dovršiti prometnica.“ tvrdi Bernardić.

Spajanjem Ulice Prisavlje otvorio bi se novi koridor i rasteretile preostale prometnice

Sustav adaptivnog upravljanja prometom nije prioritet gradske vlasti

„Zanima me hoće li Grad usvojiti ovaj prijedlog Ureda za mjesnu samoupravu i izmijeniti planiranu širinu i položaj koridora i stvoriti uvjete za njegovu realizaciju u interesu svih građana? Podsjetit ću na naš prijedlog da se na prostoru oko Paromlina preseli autobusni kolodvor i tako spoji željeznički i autobusni promet. Očito intermodalni terminali nisu ni od kakvog strateškog značaja ove gradske vlasti, kao niti sustav adaptivnog upravljanja prometom koji je trebao omogućiti i do 20-30% veću protočnost prometa, jednako kao niti novi mostovi preko Save, mogući daljnji koridori za izgradnju sustava javnog gradskog prijevoza, kao i koridori GUP-a za nove prometnice.“ kaže Bernardić.

„Koliko čujem iz Ureda za mjesnu samoupravu sustav adaptivnog upravljanja prometom maknut je s bilo kakve liste prioriteta ove gradske vlasti i s liste projekata za financiranje iz EU fondova. Trenutno 20-ak raskrižja ima semaforske uređaje koji omogućavaju adaptivno upravljanje prometom, Slavonska-Zagrebačka zapadno od HRT-a, Maksimirska istočno od Kvatrića, još su u izvedbi daljnji semafori u Novom Zagrebu i Aveniji Grada Vukovara. To je sve projektirano i ugovoreno za bivše vlasti. Novih ugovora nema, a do danas nije uspostavljen centar za upravljanje prometom odakle bi se upravljalo tim semaforima, iako je davno ugovorena nabava opreme za njega.“ rekao je Bernardić.

Puna usta obećanja, a rezultata nema

Niti ove godine, iako je predviđeno proračunom, nisu mijenjani semaforski uređaji u Donjem Gradu na zelenom valu kako bi se ugradili novi uređaji koji će omogućavati aktivno upravljanje prometom, a što je prirodni preduvjet za zatvaranje Masarykove za promet vozila. Novac se umjesto toga potrošio na mural u Masarykovoj, za koji koliko je poznato iz Ureda za mjesnu samoupravu, nije izdano nikakvo rješenje za njegovo iscrtavanje, nije čak bio niti predmetom razmatranja na Povjerenstvu za zaštitu objekata od grafite. Građani su aktualnu vlast izabrali na temelju obećanja da će nešto riješiti i napraviti, no nakon dvije i pol godine rezultata nema. Dovršava se samo ono što je pokrenula prošla vlast, a usta su puna obećanja.

„Ništa se ne događa niti s kinom Europa, a za Paromlin sam već rekao da će završiti debaklom. Nedavno sam imao prilike vidjeti mailove iz Gradske uprave gdje se sudionici međusobno svade i ne mogu dogovoriti tko bi što uopće trebao odrediti kao osnovu za izradu dokumentacije za prijavu na EU fondove. Gradska vlast će kao i do sada nastaviti lagati građanima u lice i tvrditi da će nešto napraviti, a kada treba nešto dokazati dokaza nema. Ni 5 dana nakon isteka roka nisam dobio niti jedan odgovor po pitanju tražene dokumentacije vezano uz polovne tramvaje, ali nije to jedino pitanje na koji nisam dobio odgovor, ali koliko vidim nisam jedini. Možda gradonačelnik proizvoljno ustvrdi da je i to poslovna tajna.“ zaključio je Bernardić.

See also  Sto pedeset autobusa s braniteljima spremno za odlazak u Zagreb
mala retrospektiva