Proteklog petka labinskoj likovnoj publici premijerno je prezentirano stvaralaštvo akademskog slikara Dražena Turkovića ciklusom akrilika na platnu Fake lights / Lažna svjetla
Alis Šaina
Ovaj samozatajni umjetnik, jedno od najvažnijih slikarskih imena u Istri i šire, prečesto je birao ostati u sjeni iako su njegovi umjetnički projekti bili pionirski pothvati. Sredinom 70-tih godina malo tko je u umjetničkim krugovima uopće znao i/ili shvaćao što je to kompjuterska grafika, a Dražen Turković po završetku Milanske akademije Brera vraća se u Pulu te u znamenitom Izložbenom salonu izlaže radove velikog formata u toj tehnici. Moramo se podsjetiti da je u to doba kompjuter bio prilično veliko, glomazno, komplicirano i nepoznato pomagalo za prosječnog čovjeka, ali je talentiranom umjetniku i grafičaru poslužio kao izvrstan alat za kreaciju njegovih radova. Od tada pa sve do danas njegovo stvaralaštvo bilo je vječito u istraživanju, u potrazi za smislom i za neprolaznim vrijednostima. I nikad nije prestao iznenađivati likovnu javnost pa tako u skladu s vremenom i novim tehničkim dostignućima od 2012. godine neke slike povezuje sa pametnim telefonima koristeći tehnologiju proširene stvarnosti pokretanu AR app-om. Putem aplikacije posjetitelji imaju uvid u video animaciju koja motiv na slici pretvara u pokret te ga postavlja u potpuno novi kontekst. U praksi su to vrlo dinamične, kratke animacije pojedinih motiva i tim efektom, statična slika postaje dinamična. Bio je to inovativni iskorak bez presedana na Hrvatskoj likovnoj sceni.
Tina Širec Đodan, autorica teksta kataloga ove izložbe ističe kako sam naziv ciklusa upućuje na termin „fake news“ i pojavu lažnih vijesti koju sve češće susrećemo u svijetu javnog informiranja, a ciklus – kao aluzija na spomenuti termin donosi autorov likovni odgovor na pitanja o značenju poimanja lažne stvarnosti koja nas okružuje i važnosti istog za društvo ili pojedinca. „U tom kontekstu, sintagma „Fake lights“ tjera nas na razmišljanje o prisutnosti i našem poimanju stvarne slike svijeta u kojem živimo, a koji sobom donosi pregršt situacija od kojih su mnoge temeljene na lažnim uvjerenjima i nadama. Nešto poput lažnog tj. umjetnog svjetla na kraju tunela.“
O autoru i njegovom stvaralaštvu govorio je Mate Ćurić, a Pročelnik za društvene djelatnosti Grada Labina, Borjan Batagelj pozdravio je skup i čestitao autoru na postignućima.
Veliko mnoštvo koje se skupilo ispred Galerije Alvona na otvorenju i tijekom događanja na RePetrovi izložbu su sa zanimanjem razgledali jer ovi radovi tjeraju na promišljanje i preispitivanje vlastitih stavova, no ujedno ulijevaju optimizam, kao što autorica teksta zaključuje – “… u suštini sve je vrlo jednostavno, pitanje je samo koja ćemo svjetla odlučiti pratiti.“
mala retrospektiva
Manifestacija Noć muzeja u organizaciji PULS-a "Moslavački štrk" prvi put je o...01st Feb 2022
Marko Šošić laća se problematiziranja osobnog, ali i općeljudskog. On voli ljud...09th Feb 2022
Tamara de Lempicka bila je usamljena tradicionalna štafelajna slikarica u cijel...30th Jan 2022