Balet HNK Ivana pl. Zajca ponovno je zabilježio značajno međunarodno gostovanje i još jedan veliki uspjeh pred inozemnom publikom: u njemačkom su Ludwigsburgu 12. i 13. veljače čak tri puta izveli „Mediteransku trilogiju“ pred tisuću i 800 gledateljica i gledatelja iz pokrajine Baden-Württemberg
Milena Jerneić
Nastupili su u kazališnoj dvorani Foruma am Schlosspark, jednog od najvećih i najsuvremenijih njemačkih centara za kulturna događanja i umjetničke izvedbe, gdje redovno gostuju svjetski poznati operni i baletni te plesni ansambli pa će tako primjerice tjedan dana nakon riječkog, na toj pozornici nastupiti glasoviti Balet Preljocaj
„Oduševljenje i ovacije za Balet Hrvatskog narodnog kazališta Rijeka“, završna je rečenica kritike na internacionalnoj kulturnoj platformi Online-Merker koji donosi samo laskave ocjene izvedbe riječkog „Baleta s karakterom“ i opisuje kao „impesivnu“, „senzualnu“, „uzbudljivu“, „zasljepljujućom igrom koja raste do erupcije“ ili pak da se „umjetnost, erotika, duša i materija plesom stapaju u jedno“…
„Naše već drugo gostovanje u Njemačkoj nadmašilo je sva moja očekivanja“, kaže koreografkinja i ravnateljica Baleta Maša Kolar te dodaje: „U rujnu smo Bonnu pokazali „Plamteću vodu“, riječko nasljeđe EPK-a i spretnost u izvođenju zahtjevne suvremene koreografije Andonisa Foniadakisa. U subotu i nedjelju pred profinjenom smo se i na velika koreografska imena naviknutom ludwigsburškom publikom, „Pulcinellom“ dokazali i u baletnoj klasici alla commedia dell’arte, neoklasičnim ljepotama koreografije Filipea Portugala, ali i u hrabrosti otklona od poznatog i prepoznatljivog izvedbom naših prvaka Ksenije Krutove, Michelea Pastorinija i Nicole Prata u „Posljepodnevu jednog fauna.“
Nakon povratka s gostovanja, Maša Kolar zaključuje kako su svi plesači bili izvanredni i zadivljujući, čak i njoj koja ih gleda svaki dan. „Sretna sam i ponosna na riječki Balet.“
Podsjetimo, početkom veljače premijerno izvedenu „Mediteransku trilogiju“ čine „Pulcinella“ Pergolesija-Stravinskog u koreografiji Giovannija Di Palme, „Poslijepodne jednog fauna“ Claudea Debussyja u koreografiji Maše Kolar i Ravelova „Španjolska rapsodija“ u koreografiji Filipea Portugala.
„Mediteranska trilogija“ ponovno je na pozornici „Zajca“ u srijedu, 16. veljače u 19.30 sati.