Sjajna godina s18 objavljenih znanstvenih radova – NENAD ŠESTAN

Izvrsna prošla godina za Nenada Šestana znanstvenika na američkom Yaleu u kojoj je objavio čak 18 radova na kojima je ili prvi znanstvenik ili je u njima sudjelovao

Prof. dr. sc. Nenad Šestan voditelj je laboratorija na poznatom sveučilištu, ali i dopisni član HAZU. Yale ima jaku hrvatsku komponentu, tamo je jedan od uspješnijih prof. dr. sc. Paško Rakić, a dr. Šestan kao mentora uvijek ističe akademika Ivicu Kostovića.

Neuroznanost je ono čime se dr. Šestan bavi. Izdvajamo rad iz Sciencea pod nazivom Spatiotemporal transcriptomic divergence across human and macaque brain development, tj. Spaciotemporalna transkriptomska divergencija kroz razvoj mozga ljudi i makaki majmuna, u kojem se opisuje kako se razvoj ljudskog živčanog sustava razlikuje od onog u srodnog neljudskog primata te čini temelj za promišljanje oblika ponašanja specifičnih za ljude, kognitivnih sposobnosti te poremećaja. Bit je u tome kako precizni molekularni mehanizmi koji su temelj i zajedničkih i pojedinačnih osobina živčanog sustava čovjeka u razvoju nisu dosad bili dovoljno istraživani. Nudi uvid u evoluciju izražaja gena na ljudski mozak u razvoju gdje će se možda rasvijetliti potencijalne specifične podloge za određene neuropsihijatrijske bolesti.

vecernji.hr, foto: Dalibor Urukalović/PIXSELL