Navodno podvodno jezero na Marsu daje naslutiti da bi moglo biti vode

Znanstvenici su objavili da imaju dokaze o postojanju tekuće vode na Marsu u kojoj bi moglo biti mikroorganizama. Pomoću radara na orbitalnom svemirskom brodu snimili su 20 kilometara široko jezero, 1.5 kilometar ispod zaleđenog južnog pola crvenog planeta

Ima li života još negdje osim na Zemlji jedno je od najdubljih znanstvenih pitanja. Najnovije otkriće obećavajuće je, iako ne može se smatrati nikakvim konačnim dokazom.

Stručnjaci kažu da će trebati još godine da se potvrdi postojanje života u jezeru nalik onima ispod leda na Zemlji. Buduće misije na Mars morat će izbušiti led kako bi uzeli uzorke vode pod njime. “Taj dio Marsa najviše nalikuje nekom staništu, mjestu na kojem bi moglo biti života”, rekao je Roberto Orosei s Nacionalnog instituta za astrofiziku u Italiji, voditelj istraživanja objavljenog u znanstvneom časopisu Science.

“Takva vrsta staništa nije idealna za odmor i nije mjesto na kojem bi zaplivali”, dodao je. “No, znamo da postoje neki organizmi na Zemlji koji mogu živjeti u sličnom okolišu. Na Zemlji postoje mikroorganizmi koji mogu živjeti čak i u ledu”, istaknuo je Orosei. Jezero je detektirano pomoću podataka prikupljenih od svibnja 2012. do prosinca 2015., pomoću instrumenta na svemirskom brodu Mars Express Europske svemirske agencije.

“Trebale su nam godine za analizu podataka i da dođemo do metode kojom bi nedvosmisleno utvrdili da je ono što smo vidjeli zapravo voda”, rekao je suautor studije Enrico Flamini. Radarske snimke podsjećaju na snimke subglacijalnih jezera ispod ledenog pokrova Antarktike i Grenlanda. Orosei kaže da je temperatura vode u jezeru na Marsu ispod normalne točke ledišta, ali je ostala tekuća zahvaljujući visokoj slanosti. Temperaturu vode procijenio je na -14 do -90 Celzijevih stupnjeva. Hina