YICCA 2018. – Međunarodni natječaj suvremene umjetnosti

Cilj YICCA natječaja je promicanje odabranih umjetnika, pružajući im priliku predstaviti se na međunarodnom tržištu suvremene umjetnosti. Međunarodni karakter čini YICCA natječaj izuzetnom prilikom za umrežavanje umjetnika s kritičarima, kustosima, galeristima te javnim i privatnim umjetničkim institucijama.

U četvrtak, 24. siječnja 2019. u Galeriji Prsten, Doma hrvatskih likovnih umjetnika u 19.00h, otvorit će se izložba finalista međunarodnog natječaja YICCA 2018.

Kustosi izložbe su: Leila Topić (glavna kustosica YICCA natječaja 2018.), Massimo Toffolo (glavni kustos Yicca, Italija), Margherita Jedrzejewska (kustosica Yicca, Italija /Poljska)

Cilj YICCA natječaja je promicanje odabranih umjetnika, pružajući im priliku predstaviti se na međunarodnom tržištu suvremene umjetnosti. Međunarodni karakter čini YICCA natječaj izuzetnom prilikom za umrežavanje umjetnika s kritičarima, kustosima, galeristima te javnim i privatnim umjetničkim institucijama.

Tragovi političkog, tragovi prirode Umjetnici u ovogodišnjem izložbenom projektu YICCA-e uglavnom se bave pitanjima što zapravo znači pojam „prirode” u 21. stoljeću, u doba koje nazivamo antropocen. Čini se da brojne pripovijesti i tematske izložbe upravo s temom antropocena sve češće odvlače pozornost od ključnih pitanja poput onih o nasljeđima imperijalizma, odnosima moći ili o geopolitičkim situacijama. Međutim, upravo su spomenuti čimbenici proizveli svijet u kojem je raspodjela koristi i bogatstva, odnosno nevolja i neimaštine duboko i radikalno iskrivljena. Većina stručnjaka ističe kako su uzroci globalnih ekoloških promjena sociogenetski, a ne antropogenetski. Stoga ni antropocen kao pojam ne može dati objašnjenje za ekološku krizu ni društveni recept za njezino prevladavanje. Upravo su suodnos, odnosno neraskidive veze suvremenih društava i prirode najčešća tema umjetničkih radova predstavljenih na ovoj izložbi. Prijelaz u održivi svijet, ako je i moguć, neće biti jednostavan i zahtijevat će angažman, spremnost na odricanje, viziju, maštu i zajedničke napore. Ne uspijemo li, neki od umjetničkih radova prikazanih na ovoj izložbi pokazuju nam mjesta nekih nikada zacijeljenih rana čovječanstva, ali i novih potencijalnih trauma. No pitanje je hoće li biti sljedećih naraštaja koji će učiti iz njih.

Iz uvoda kustosice Leile Topić

photo Pixabay