Koncerte ne zabranjuju branitelji nego nebranitelji

Srbijanski pjevač Momčilo Bajagić Bajaga održao je koncert u pulskoj Areni, ali ne i u Karlovcu gdje su branitelji tražili da mu se zabrani nastup zbog njegova pjevanja u Kninu 1995. godine, u vrijeme okupacije toga našeg grada. Veliki zagovaratelji slobode odjednom su se našli u čudu ne mogu kao razvikani i moderni liberali skriti zgražanje nad braniteljima koji se usuđuju zabranjivati Bajagu pa su fanatično stali u zaštitu srpskoga „rokera“ ne zato što je dobar glazbenik nego zato što je srpski glazbenik, a godinama prolijevaju hektolitre crnila protiv hrvatskoga pjevača Marka Perkovića Thompsona ultimativno zahtijevajući ne samo zabranu nastupa, nego i njegovo procesuiranje.

U tim dvostrukim mjerilima sva njihova razvikana libertijanska politička filozofija raspada se u prah i pepeo, ali njihov etički problem kudikamo je veći od običnoga licemjerja jer se vatreno zauzimaju za slobodu pjevanja srbijanskim glazbenicima koji jesu na određeni način bili u službi agresije na Hrvatsku 90-ih, a tu istu slobodu uskraćuju hrvatskome glazbeniku koji je aktivno sudjelovao na drugoj strani bojišnice, u Hrvatskoj vojsci. Da nije te dimenzije, zagovornicima slobodnoga nastupa Momčila Bajagića Bajage u Hrvatskoj lako bi se dalo za pravo. Naime, zašto Bajaga ili bilo tko iz Srbije ne bi pjevao u Hrvatskoj? Ako je Hrvatska slobodno društvo, neka pjeva tko god želi i tko god ima publiku.

Da, kršćani smo i katolici pa opraštamo, čak i onda kada očiti grješnici ne iskažu kajanje i ne zatraže oprost. Premda broje najstrašnije žrtve u povijesti zajedništva sa Srbima, Hrvati nikad ne mogu dočekati da im se itko ikada ispriča, nego od Hrvata svi zahtijevaju ispriku i za postojeće i za nepostojeće,  dakle potpuno izmišljene grijehe. Unatoč svemu, pustimo pjevače neka pjevaju ako imaju publiku. Osim toga, neki od tih pjevača su, možda, evoluirali u političkome smislu. Samo, u cijeloj toj priči ni dalje nema balansa ni pravde.

Ako Dino Merlin, poznat kao bošnjački nacionalist koji je pjevao ode Aliji, slobodno puni dvorane u Hrvatskoj, zašto ne bi bilo dopušteno Thompsonu pjevati u Sarajevu gdje mu je jednom zabranjeno kad je pokušao. alašević danas puni dvorane u Hrvatskoj. Prije par godina Lepa Brena pokušala je u Istri, ali ju je narod bojkotirao te je odustala od turneje.

Razvikani multi-kulti svijet u Istri obična je obmana i paravan kojim se prikriva njihova žalosna nemogućnost identifikacije s hrvatskom slobodnom državom. Jer da je M. P. Thompson pjevao agresorima i uzvikivao neke njihove tuđinske pokliče, danas bi imao pristup Areni. Ali budući da je bio hrvatski vojnik, godinama uzalud piše zamolbe za nastupom. Uopće mu ne žele ni odgovoriti, što su po zakonu obvezni, jednostavno ga ignoriraju, dok s druge strane šire ruke dobrodošlice svima kod kojih osjete mržnju prema Hrvatskoj.

Ivica Marijačić, Hrvatski tjednik