Razgovor u povodu – Krešimir Ivić

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar Krešimir Ivić, istaknuto je ime aktualne umjetničke produkcije, također je i uspješni glazbenik koji i dalje marljivo radi, gotovo svakodnevno u atelijeru ili svirajući

U posljednje vrijeme ističe se prisustvo crvene boje na Vašim novim slikama.
Intenzivno s njom radim zadnjih nekoliko godina. To je boja koja nosi sliku, ona čini crtež. Riječ je o vrlo izražajnoj boji.

Kako ste došli do nje?
Pojavila se tijekom istraživanja.

Kako se ta dominantna crvena boja slaže s ostalim bojama?
Dobro se slaže. Ne zaboravite da galerije često imaju crvene zidove.

Teme, motivi su nepromijenjeni?
Ne, nije došlo do promjena, osim što se motiv sažima. Imam i nekoliko crteža samo sa crvenom bojom.

Naginjete li pomalo ka apstrrakciji?
To je jedan vid apstrakcije.

Riječ je oslobođenju slike, o slobođenju linije, boje?
Možda bi bilo bolje reći kako je riječ o oslobođenju od “ viška boje“.

I dalje radite na velikim formatima kartona, sto puta sedamdeset.
Sada radim još veće formate, barem dva puta veće.

Sa istim kompozicijama, motivima?
Sve je isto, od tema i kompozicija, preko istog načina na novom,većem formatu.

Vi ste cijeli život figurativac.
Pa i ovo je figuracija na svoj, na moj način. Nova figuracija.

Ciklus je već daleko odmakao?
Da, svakako, imam više od 200 novih slika, akrili na specijalnom kartonu.

Vaši su motivi stvarni, no ima li i imaginarnih motiva?
Imaginarni postaju s tom crvenom bojom, ona odražava realno stanje. Pokušavao sam isto i s drugim bojama, ali crvena me najviše izražava, kroz nju postižem specifičnu atmosferu.. Ništa nema toliku likovnu moć kao ta klasična crvena boja.

Odnedavna je zaživio i Vaš Galerijski prostor u Bosanskoj ulici.
Zadovoljan sam kombinacijom likovnog prostora i glazbenog studija, to se sviđa svima koji dođu.

Aktivni ste i vrlo u svom jazz triju.
Da, dobro nam ide.

Jazz je nekada kod nas bio jako popularan.
Danas se on uspješno vraća. Imamo skoro svaki dan koncerte raznih glazbenika.Imali smo gostovanja nedavno najuglednijih , svjetski poznatih jazz glazbenika, ističem samo najpoznatiju kontrabasisticu Lindu Oh, koncert na muzičkoj akademiji, i nastup bubnjara Barry Altschu.

Kako balansirate između slikarstva i glazbe?
Jednostavno, jer to je slično. Znate, kako slikam tako i sviram.

Što mislite o današnjem slikarstvu?
Riječ je o dobrom slikarstvu. Lako se može povući paralela između sadašnjeg slikarstva i slikarstva iz prošlih doba. Postoji jasna nit koja sve povezuje.

Miroslav Pelikan