NAMIRNICE UZ KOJE ĆETE SE LJETI OSJEĆATI SJAJNO

Zbog visokih temperatura naše tijelo gubi puno vode i minerala koje je potrebno nadoknaditi. Uz 2,5 l popijene vode dnevno, čak i više ako ste na plaži cijeli dan, dobro je u pomoć pozvati prirodu i namirnice koje je osmislila kako bi nas osvježile za vrijeme paklenih ljetnih vrućina

Dinja, lubenica, marelica, breskva, malina, borovnica i šljiva voćke su prepune vode i korisnih minerala. Nemojte ih izbjegavati, nego ih svakako uvrstite u svoj jelovnik. Najbolje ih je grickati svježe, a dobro rashlađene pravo su osvježenje.

Pojedete li dvije velike ploške dinje, svom ćete organizmu dati tekućine kao da ste popili dvije čaše vode. Ovo voće sadrži čak 90,1 % vode. U istoj se količini nalazi pravo bogatstvo vitamina A pa će vam taj voćni zalogaj, uz prijeko potrebnu hidrataciju, čuvati i kožu tijekom izlaganja suncu.

Najveći je postotak vode u lubenici pa se tako u jednoj velikoj kriški krije 285 ml, i to uz 840 mg kalija, vrlo važnog za održavanje krvnoga tlaka, tj. normalne funkcije krvožilnoga sustava i bubrega. Preporučena dnevna količina kalija za odrasle osobe iznosi 4700 mg, a ako ga u organizmu manjka, dolazi do vrtoglavice, slabosti, grčenja mišića.

Breskva je također pri vrhu popisa voćki koje imaju zavidnu količinu vode u svom sastavu, s više od 90 %. Šest čaša vode nalazi se u jednom kilogramu šljiva. Marelica sadrži nešto manje vode, 86,3 %, no uz kalij, beta-karoten koji štiti kožu od UV zraka i vitamin A, bogate su vitaminom C. Pojedete li 100 grama malina ili borovnica, u organizam ćete unijeti 84,6 ml, odnosno 85 ml vode.

Prebacimo li se u svijet povrća, pobjednik prema količini vode koju sadrži je krastavac sa 96,5 %, no u njemu nema puno drugih hranjivih tvari, dok se u rajčici s nešto manje vode (94,2 %) nalaze brojne mineralne soli. Zelena salata, sa svojih 94,3 ml vode na 100 g, vaše će tijelo hidratizirati, ali i okrijepiti popriličnom količinom natrija i kalija. Rikula, osim puno vode, sadrži kalij, kalcij, fosfor i željezo. Tikvice također imaju više od 93 ml vode u 100 g, lagane su i lako probavljive te savršene za ljetni obrok.

Voće i povrće prepuno vode nadoknadit će vam izgubljene dragocjene tvari. Jedite ih redovito i osjećajte se super svježe tijekom cijelog ljeta. SPAR, photo Jill Wellington