Emocionalna inteligencija – testirajte sebe

Emocionalna inteligencija je sposobnost prepoznavanja osjećaja, njihova jasnog razumijevanja, kontroliranja i korištenja za izražavanje misli. Ona je važna u ljudskom životu jer osjećaji imaju presudnu ulogu u snalaženju u svakodnevnim situacijama, komuniciranju s drugim osobama i, najvažnije, u donošenju odluka

1. Nalazite se u avionu koji iznenada ulazi u polje veoma jake turbulencije i počinje se snažno tresti. Što radite?

a. Nastavite čitati časopis ili knjigu, ili gledati film, ne obraćajući pažnju na turbulenciju.
b. Uznemireni ste, pažljivo pratite pogledom stjuardese i proučavate “Upute za slučaj opasnosti”.
c. I jedno i drugo (i pod a. i pod b.).
d. Niste sigurni što biste radili.

2. Poveli ste grupu četverogodišnje djece u park, i jedno od njih počne plakati zato što se drugi neće igrati s njim. Što radite?

a. Držite se po strani – ostavite djecu da riješe to na svoj način.
b. Razgovarate s njim i pomognete mu da smisli način kako da privuče drugu djecu da se igraju s njim.
c. Ljubazno mu kažete da ne plače.
d. Pokušavate ga zabaviti pokazujući mu druge stvari s kojima se može igrati.

3. Zamislite da ste student koji se nadao da će dobiti peticu na semestralnom testu, ali kada su rezultati objavljeni ispostavilo se da ste dobili trojku. Što činite?

a. Napravite plan kako ćete popraviti ocjenu i odlučite ga se čvrsto pridržavati.
b. Odlučite da ćete ubuduće biti bolji.
c. Kažete sebi da nije toliko važna ocjena iz tog predmeta i usredotočujete se na druge predmete u kojima vam je uspjeh bolji.
d. Idete kod profesora i pokušavate ga uvjeriti da vam da veću ocjenu.

4. Zamislite da ste službenik osiguravajućeg društva koji telefonira mogućim klijentima. Petnaest klijenata za redom spusti vam slušalicu i vi postajete obeshrabreni. Što radite?

a. Nazovete to lošom srećom i nadate se da ćete sutra imati više sreće.
b. Razmišljate o tome koje su to vaše osobine koje vam umanjuju mogućnost da prodate osiguranje.
c. Pokušate nešto novo u sljedećem pozivu i uporno nastavljate.
d. Počnete razmišljati o promjeni posla.

5. Zamislite da ste menadžer u tvrtki koja želi potaknuti uvažavanje rasnih i etničkih razlika. Čujete svog službenika kako priča vic s rasističkom porukom. Što radite?
a. Ne obraćate pažnju na to – u pitanju je samo vic.
b. Pozovete tu osobu u svoj ured kako biste ju upozorili.
c. Na licu mjesta mu kažete da takve šale neće biti tolerirane u vašoj firmi.
d. Predlažete toj osobi da pođe na tečaj o poštovanju rasnih i etničkih razlika.

6. Pokušavate smiriti prijatelja koji je pobjesnio zbog vozača koji mu je “uletio u traku”. Što radite?

a. Kažete mu da se smiri i da zaboravi na to; sada je sve u redu i ništa strašno se nije dogodilo.
b. Pustite njegovu omiljenu kasetu i pokušate ga zabaviti.
c. Pridružite mu se u napadu na drugog vozača kao znak vašeg prijateljstva.
d. Kažete mu da se nešto slično i vama jednom dogodilo i da ste isto tako pobjesnjeli, ali da ste poslije shvatili da je drugi vozač vozio nekoga na hitnu pomoć.

7. Sa svojim partnerom ste započeli raspravu koja se pretvorila u scenu s vikanjem i vrijeđanjem. Oboje ste uznemireni i u vrelini bijesa izgovarate riječi koje ne predstavljaju vaše stvarno mišljenje. Što je najbolje učiniti?

a. Napravite pauzu od 20 minuta i onda nastavite raspravu.
b. Jednostavno prekinete raspravu i ušutite bez obzira na to što vaš partner govori.
c. Kažete da vam je žao i tražite od vašeg partnera da se i on ispriča.
d. Zastanete na trenutak, sredite svoje misli i zatim izložite svoju stranu slučaja što jasnije možete.

8. Dodijeljeno vam je da vodite grupu koja pokušava naći kreativno rješenje za dosadni problem na poslu. Što je prva stvar koju ćete učiniti?

a. Sastavite raspored i ostavite dovoljno vremena za raspravu o svakoj temi tako da na najbolji način iskoristite zajedničko vrijeme.
b. Date ljudima vremena da se najprije dobro upoznaju.
c. Počnete tako što pitate svaku osobu o njezinim idejama kako riješiti problem dok su ideje još uvijek svježe.
d. Potaknete ih na brainstorming, odnosno da kažu sve ideje koje im padnu na pamet bez obzira koliko bile neobične.

9. Zamislite da imate trogodišnjeg sina koji je veoma stidljiv i koji se nekako od samog rođenja pomalo boji novih ljudi i mjesta. Što ćete učiniti?

a. Prihvatit ćete da je stidljivog temperamenta i trudit ćete se zaštititi ga od situacija koje ga mogu uznemiriti.
b. Odvest ćete ga kod dječjeg psihologa za pomoć.
c. Namjerno ćete ga izložiti velikom broju novih ljudi i mjesta tako da može nadići svoj strah.
d. Napravit ćete čitavu seriju izazovnih ali lako rješivih situacija koje će ga naučiti kako da svlada svoju stidljivost i kako da se ponaša u susretu s novim ljudima i mjestima.

10. Već se godinama želite vratiti učenju sviranja glazbenog instrumenta koji ste svirali u djetinjstvu i sada, samo radi zabave, konačno se možete posvetiti tome. Želite na najbolji način iskoristiti svoje vrijeme. Što radite?

a. Držite se strogog rasporeda vježbanja svakog dana.
b. Izaberete lake komade koji će postupno povećavati vaše mogućnosti.
c. Vježbate samo onda kada ste raspoloženi.
d. Izaberete teže komade koji nadilaze vaše mogućnosti, ali koje ćete svladati uz marljiv rad.

Rješenja i tumačenja

1. A=20, B=20, C=20, D=0

Sve osim odgovora D donosi 20 bodova, jer taj odgovor ukazuje da niste svjesni svog uobičajenog odgovora na stres.

Nepoznavanje svojih emocionalnih reakcija umanjuje vaš EQ.

2. A=0, B=20, C=0, D=0

Odgovor B je najbolji.

Emocionalno inteligentni roditelji koriste trenutke uznemirenosti svoje djece da budu njihovi emocionalni treneri, pomažući svojoj djeci da shvate što ih je uznemirilo, što osjećaju i alternative koje mogu probati.

3. A=20, B=0, C=0, D=0

Jedna od osobina emocionalne inteligencije je samomotivacija i oblikovanje načina za nadilaženje prepreka i frustracija, upornost.

4. A=0, B=0, C=20, D=0

Optimizam, osobina emocionalno inteligentnih ljudi, čini da oni vide poraze kao izazove iz kojih mogu učiti, i da budu uporni pokušavajući nove pristupe problemima (radije nego da odustanu, da krive sebe ili da se obeshrabre).

5. A=0, B=0, C=20, D=0

Najefikasniji način da se postigne atmosfera poštovanja rasnih i etničkih razlika je da se javno objasni koje su društvene norme vaše organizacije.

Puno je teži zadatak mijenjati nečije predrasude.

6. A=0, B=5, C=0, D=20

Podaci o bijesu i o tome kako se on može smiriti pokazuju da je najefikasnije skrenuti pažnju pobješnjele osobe s fokusa njegova bijesa, suosjećati s njim i nagovijestiti mu drugi pogled na taj slučaj.

7. A=20, B=0, C=0, D=0

Treba napraviti pauzu od barem dvadeset minuta.

Toliko je vremena potrebno da se tijelo očisti od fiziološkog naleta bijesa, koji umanjuje percepciju i sposobnost jasnog razmišljanja.

Poslije smirivanja imate više šanse za plodnu raspravu.

8. A=0, B=20, C=0, D=0

Kreativne grupe rade najbolje kada su odnosi, harmonija i udobnost na najvišoj razini, jer su ljudi tada slobodniji te daju svoj najbolji doprinos.

9. A=0, B=5, C=0, D=20

Djeca rođena sa stidljivim temperamentom mogu postati slobodnija uz pravu roditeljsku pomoć.

10. A=0, B=20, C=0, D=0

Postavljajući sebi skromne izazove, veća je mogućnost da ćete biti zadovoljni svojim radom, a to je poticajno za daljnji napredak.

REZULTAT

Emocionalna inteligencija – test

Zbrojite bodove koje ste dobili za određena pitanja. To će pokazati je li visina vaše emocionalne inteligencije prosječna, manja ili veća:

Do 100: ispod prosjeka
100 – 120: prosjek.
120 – 140: iznad prosjeka
140 i više: “duša od čovjeka”

autor profitiraj.hr, photo Sharon McCutcheon