log0 AA 3

log0 AA 3

Pokrenut projekt 'Istražujem svijet znanosti i inovacija'

Na Institutu Ruđer Bošković danas je započeo projekt 'Istražujem svijet znanosti i inovacija' koji je okupio preko pedeset nastavnika i učitelja. Na radionicama koje su za njih osmislili znanstvenici IRB-a sudionici su se, između ostalog, upoznali sa biohakerima, mjerili alfa i gama zračenje, radili na elektronskom mikroskopu te analizirali uzorke vode

Pokrenut projekt Istrazujem svijet znanosti i inovacija

Riječ je o projektu kojeg zajednički provode Zaklada znanje na djelu (ZZND) i Institut Ruđer Bošković (IRB) u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje kao odgovor na nedostatak znanja o STEM zanimanjima (prirodnim i tehničkim znanostima, ICT tehnologiji, inženjerstvu i matematici), posebice programima i projektima profesionalne orijentacije za učenike koji bi ih usmjerili na mogućnosti koje nude karijere u STEM područjima. Upravo zato je ovaj projekt posebno usmjeren na nastavnike i učenike trećih razreda srednjih škola.

Statistika koja prati Hrvatsku posljednjih nekoliko godina nije ohrabrujuća. Hrvatska je na začelju ljestvice inovativnosti Europske unije, a taj negativni trend prati i stopa nezaposlenosti mladih. Naime, prema podacima EUROSTATA za drugo tromjesečje 2015., Hrvatska je, sa stopom od čak 43,1% nezaposlenih, bila među zemljama s najvišim stopama nezaposlenosti mladih, zajedno s Grčkom, Španjolskom i Italijom.

Razlog tome možemo tražiti, između ostalog, u neusklađenosti obrazovnih programa s potrebama tržišta rada, kao i u nedostatku praktičnog učenja koje potiče kreativnost, znatiželju i istraživanje. Ovaj fenomen prati i činjenica da se tek mali postotak mladih odlučuje za karijere u STEM području, a sve više stručnjaka iz navedenih područja napušta Hrvatsku.

Kao odgovor na sve veći nedostatak STEM profesionalaca i brojna upražnjena radna mjesta, koja nisu popunjena unatoč visokoj stopi nezaposlenosti u ovim područjima diljem EU, Zaklada Znanje na djelu i Institut Ruđer Bošković pokrenuli su projekt 'Istražujem svijet znanosti i inovacija'.

''Projekt je osmišljen tako da učenici i nastavnici provedu dio vremena u laboratorijima s istraživačima i znanstvenicima, a da u drugom dijelu programa posjete tvrtke i institucije u kojima se slične metode i znanja primjenjuju u praksi.'' – objašnjava Daška Domljan, koordinatorica programa iz Zaklade znanje na djelu.

''Ovaj zajednički projekt koncipirali smo u tri faze. U prvoj fazi koju smo danas započeli, na IRB-u smo za preko pedeset nastavnika i učitelja organizirali osam radionica u različitim područjima prirodnih znanosti, počevši od kemije, biologije, fizike, biomedicine, sve do istraživanja okoliša.

Tako su se pod mentorstvom naših znanstvenika nastavnici i učitelji upoznali s metodama mjerenja alfa i gama radioaktivnosti, naučili kako pravilno koristiti nomenklaturu, naučili smo ih kako analizirati uzorke vode, kako možemo izolirati DNK i reprogramirati je da proizvodi fluorescentni protein, pokazali smo im kako koristiti elektronski mikroskop, kako pronaći relevantne znanstvene informacije, kako funkcionira znanstveni pristup u svakodnevnom životu, te kako od pregršt kontradiktornih informacija koje su nam dostupne na Internetu razlučiti one istinite'' – objašnjava dr. sc. Vlatka Filipović Marijić s Instituta Ruđer Bošković.

Na isti način početkom svibnja IRB i Zaklada nastavljaju projekt s programom za učenike trećih razreda srednjih škola. Na čak devetnaest radionica učenici će pod vodstvom mentora raditi na mini znanstvenim projektima, a u popodnevnim satima posjetit će neke od vodećih farmaceutskih, ICT i biotehnoloških tvrtki kako bi vidjeli kako se znanost primjenjuje u industriji.

Već idućeg dana učenici će imati prilike pokazati što su naučili i to na Otvorenim danima IRB-a koji se održavaju u subotu 14. svibnja 2016. irb.hr

porn porn

log0 AA 3