log0 AA 3

log0 AA 3

Niko Ančić ili Traženje unutarnjeg sklada

Slikar Niko Ančić autor je doista osebujnog slikarskog opusa, izvedenog u ulju, na različitim formatima i podlogama, bogatog i raznovrsnog opusa nastalog u kontinuranom radu u proteklih nekoliko desetljeća, na nekoliko ključnih punktova, od Dalmacije, Zagreba, Njemačke, Španjolske, opusa utemeljenog na motivu postojbine, na poticajnim vizurama južne Hrvatske, posebice Pelješca ali i drugih lokaliteta

niko ancic monografija 23

foto galerijaAnčić je gradeći svoj pristup profilirao u svomu radu istančanu metodu traženja, naslućivanja i osluškivanja ritma unutarnjeg sklada motiva koji ga je snažno i bez mogućnosti oklijevanja privukao i uvukao u svoj skriveni sklop oblika i boja, otkrivajući mu se, bez ustezanja, zazivajući ga svojom iskonskom ljepotom.

Niko AnčićNo, da bi ga ga motiv u potpunosti osvojio i zaokupio svojom tajanstvenošću i bestidnom krasotom, Ančić traži u toj neskrivenoj ljepoti nevidljivi unutarnji ustroj, koji se uvijek manifestira na licu, kao i kod čovjeka, duša i um mu se očitavaju najprije u očima, ustroj koji jasno govori o uravnoteženoj, prirodnoj, neiskvarenoj ili promijenjenoj ljepoti, slikar otvara slojeve, ulazeći sve dublje u motiv, sve dok se ne susretne sa stvarnim izgledom motiva koji čini krajobraz, sve dok ne osjeti izvorni unutarnji sklad.

Tragajući za ljepotom, za izvornim i uravnoteženim skladom, slikar pronalazi harmoniju i na svoj je način bilježi na platnu ili papiru, ostavljajući bojom trag doživljenoga, mada ne uvijek posve siguran, je li zabilježio kolorom pravi ton, osjetio precizno ritmičnost opažene ljepote.

U traganju za skrivenom ljepotom naizgled često neprivlačnih i nezanimljivih motiva slikar je izošrtio svoje oko do te mjere da mu i najkraći pogled može pružiti kvalitetnu informaciju o traženim vrijednostima.

Istodobno ne zaboravimo, postoje odavno, od samog početka razvitka čovječanstva, vrlo različite predodžbe o ljepoti, o skladu, o harmoniju.

Svaka je civilizacija, svako je društvo izgradilo svoje kriterije za određivanje lijepog, i hladne bezizražajne ljepote i stvarne, prirodne, izvorne, duboke ljepote, pa tako i naše vrijeme.

Niko Ančić 3

Ančić najčešće traži izvornu ljepotu i sklad u prostorima pejzaža, koji se tek malo promijenio uslijed nazočnosti čovjeka, gotovo da je takav od iskona, to je prostor koji je nezagađen, čist, blistav od sunca, zaplavljen blizinom moram, prošaran rijetkim raslinjem iznad kojih zviždi vjetar, koji samo što nije prerastao u buru.

I kada tretira gradsku vedutu, Ančić istražujujući volumen koji ga zanima, nastoji odgonetnuti kut pod kojim se najbolje vidi, osjeti jednostavnost ljepote ili ljepota jednostavnosti.

Opus Nike Ančića, uspješnog slikara srednje generacije hrvatskih likovnih umjetnika izniman je, šteta je, što umjetnik nije imao pravu prigodu prikazati odabrano iz svoga djela, na jednom mjestu, kako bi unutarnji sklad ljepote u doživjeli u jednom, jedinstvenom trenutku.

Kod Ančićevih slika postoji i jedna posebitost, naime, njegove slike izraženog kolora, naprpsto pozivaju gledatelja, neka slobodno stupi u njihov doista, čarobni, neponovljivi svijet i neka se sam uvjeri, da je sve ono što vidi, istina.

Čak je to možda prostor u kojem bi se ponekad čovjek zasićen suvremenim svijetom, poželio sakriti i ostati neko vrijeme ispod Ančićeva sunca ili u sjeni drva koja pruža gotovo stvarnu sigurnost, to je svijet u kome se može tražiti i naći utjeha.

Miroslav Pelikan

niko ancic monografija 21

porn porn

log0 AA 3