log0 AA 3

log0 AA 3

Susret u atelijeru – slikar Niko Ančić

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik Niko Ančić (rođen je 1948.g., slikarsko znanje produbljivao na mnogim studijskim putovanjima, izlagao na brojnim samostalnim izložbama, kako u domovini tako i inozemstvu, autor respektabilnog opusa, iznimno cijenjen u inozemstvu, posebice Njemačkoj i Španjolskoj). Zatječemo ga ovih dana u pripremama na izradi druge monografije o svome bogatom opusu

Razgovarao: Miroslav Pelikan

Niko Ančić cb

Susreli smo se prošli puta, prije godinu dana, Vaš je atelijer prepun novih slika.
Riječ je o slikama čiji motivi potječu s Pelješca, tamo sam i rođen, dobro pamtim te slike, nevjerojatne motive.

Trpanj na Pelješcu je Vaše ishodište.
Tako je. Vratio sam se tim jedinstvenim motivima jer uskoro ide u tisak nova, druga monografija, autor je Stanko Špoljarić, on i odabire slike, piše kritički osvrt. Ja sam želio za tu drugu knjigu doprinijeti s novim slikama, s motivima s juga ali na novi način, drugačije sam ih gledao i vidio.

Što je ključno u tom novom viđenju pejzaža?
Ključno je gledanje i doživljavanje, sada dominira, mrlja, fleka, nema više čiste figuracije.

Ukazivanje apstrakcije?
Može se i tako reći, apstrakcija postaje dominantna. Pejzaž je na slici puno, puno jednostavniji. Ništa se nije izgubilo na koloritu. Te slike pripadaju skupini“ pejzaži sjećanja“.
S druge strane, rekao bih da se moj opus i sastoji od dvije grupe slika, figuracija i apstrakcija, povezuje ih, rekao bih, zajednički snažni, eruptivni kolorit. Dakle, praktično paralelno radim i figuraciju i apstrakciju.
Što se tiče pristupa, ništa ne određujem unaprijed, jednostavno se prepuštam magiji atelijera.

Niko Ančić 4

Vi posve iste motive tretirate figurativno i apstraktno?
Da, tako je, to su motivi, kamenjar, dio mora i čempresi, horizont, sve ono čega se iz svoga djetinjstva jako dobro sjećam. Pa čak i kada se u stvarnom motivu nalazi neki detalj, koji mi se ne sviđa, koji nije lijep, ni privlačan, ja ga uklonim jer ja na svojim slikama stvaram ljepši, bolji, nježniji svijet. U novom apstraktnom ciklusu ključne su riječi totalna redukcija.

Što je tako fascinantno u tom kamenu, moru, drvu?
Rođenjem dobivate taj osjećaj za stvari i slike. Kada započinjem sliku ne znam kako će se to sve završiti.

Kako se razvijalo Vaše slikarstvo?
Da, bilo je promjena jer slikanje je status mozga. Sve igra ulogu i raspoloženje i minuli rad, sazrijevanje, sublimacija.

Niko Ančić 2

U atelijeru smo okruženi vrlo raznolikim formatima.
Da, slikam uljem na svim formatima, mada više volim veći, veliki format, omogućuju mi značajniju duljinu poteza. Odavno su i drugi uočili kako moja ruka ne može raditi kratki potez.

Uskoro izlazi nova monografija.
Da, i ona će svakako pokriti moj cjelokupni opus i ukazati na one ključne elemente koji me čine slikarom, umjetnikom. Dakle, biti će zastupljene slike od samih početaka do danas. Svi moji ciklusi od figuracije do apstrakcije, uz dvjesto, dvjesto pedeset ilustracija.

Svaki dan slikate?
Svaki sam dan u atelijeru, uvijek se nešto radi, napinjete platna, prepravljate stare slike, radite nove.

Izložbe?
Spremam zapravo dvije izložbe za Dubrovnik, početkom i koncem ljeta i jednu veliku za Bremenn u Njemačkoj, recimo zadnjih deset godina na istom tragu, s istim rukopisom.

Niko Ančić 3

porn porn

log0 AA 3