log0 AA 3

log0 AA 3

Susret u atelijeru - Darko Markić, akademski slikar i grafičar

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik, akademski slikar i grafičar iz Koprivnice, Darko Markić (rođen je 1983.g. u Vukovaru, u Zagrebu je diplomirao na ALU u klasi prof. Kuduza, samostalno izlagao na brojnim izložbama, dobitnik je više nagrada i priznanja, bavi se pedagoškim radom), u posljednje vrijeme intenzivno i kontinuirano radi na novome ciklusu, koji se u mnogome razlikuje od prethodnih

Dark Markić 1Gospodine Markić, intenzivno radite na novome ciklusu. Novi je ciklus karakterističan po svome manjem formatu za razliku od prethodnih.
Da, sa novom godinom sam igrom slučaja započeo slikati i novi ciklus slika. Radi se o slikama znatno manjeg formata od predhodnih nekoliko izložbi koje sam realizirao gdje je najmanji format bio 200x200 cm.

Sa slika je nestala fotografija kao predložak.
Na prijašnjim slikama, odnosno u cijelim ciklusima slika, koristio sam fotografiju kao predložak zbog, između ostalog, i dokumentarnog momenta. Netko bi rekao teško a ja kažem nepotrebno je pamtiti ili izmišljati anatomiju pasa koji su bili motiv kao i aviona gdje je mnoštvo detalja koje valja prikazati da bi motiv bio uvjerljiv u mjeri u kojoj sam to htio da bude. Nove slike nemaju potrebu za fotografijom kao predloškom jer sve gore navedeno više nije primarno. U ovom ciklusu slikam isključivo iz mašte, figuralno a ponekad i apstraktno.

Slike u novom ciklusu nastaju brzo, slikate slobodno.
Nove slike nastaju brže uglavnom zbog formata koji, za sada, nije veći od 100x60cm a i iskustva sa velikih formata gdje mi se prelaz na manje spontano nalaže kao olakotna okolnost.
Kraće vremena mi treba i zbog spontanog pristupa slikanju gdje u svakom sloju slike ponešto zadržim iz predhodnog sloja. Slikarskom činu pristupam i znatno slobodnije, ne dorađujem svaki detalj kao prije pa i to utječe na vrijeme izvedbe.

Slike na početku u novome ciklusu karakterizira apstrakcija. Što se dešava kasnije s tim apstraktnim elementom?
Apstrakcija je uvijek prvi lejer u novim slikama. Radim ju svjesno jer dio tog prvog sloja se uvijek nazire i u završnom sloju slike. Na novim slikama je mnogo podslikavanja i smatram tu metodu rada kao osnovni likovni problem koji rješavam. Kako podslikani slojevi odmiču tako i apstraktni element postepeno prelazi u figuralni.

Novi ciklus nazivati i eksperimentalnim slikarstvom jer neprestano istražujete, rekomponirate.
Eksperimentalno slikarstvo je poznat likovni termin u suvremenoj umjetnosti. Te vrste slikarstva ima dosta upravo zato jer pruža beskrajnu slobodu u samom izrazu. Čak dopušta da ciklus slika ne mora biti stilski prožet kako motivom, izgledom tako i samom idejom i porukom koju slika prenosi. Istraživanje i variranje mi je u ovoj fazi bitno i interesantno, slikarstvo iznova počinje nastajati iz unutarnje motivacije.

Dark Markić 3

No ključni element novoga ciklusa jest porijeklo slika, naime, one su produkt Vašeg razmišljanja, obilježene su Vašim unutarnjim ustrojstvom.
Slike su uvijek produkt vlastitog promišljanja i životnog iskustva svakog autora osim, naravno, ako umjetnik „prati trandove“ u slikarstvu to ne može biti slučaj. U mom slučaju nove slike su blagi prijelaz i tvore jednu zaokruženu priču između predzadnjeg, zadnjeg i ovog ciklusa. Oslanjam se na vlastito slikarsko iskustvo ali puštam isto tako da se dogodi i ponešto spontano, iz unutarnjeg ustrojstva.

Protekla dva ciklusa, psi i avioni, čini oko 500 slika, većeg formata. Kako napreduje uoće rad na novome ciklusu?
Radom na novom ciklusu sam krajnje zadovoljan. Ide relativno brzo i dobro. Često dobivam odlične povratne informacije kako od likovne publike, kolega umjetnika, tako i likovne kritike što, naravno, dodatno motivira.

Dark Markić 4

Novi je ciklus otvorio niz pitanja, zapravo, sa svakom novom slikom, upita i dilema je sve više, što je i bio Vaš cilj.
Jedan od glavnih ciljeva mi je i bio otvarati više pitanja nego odgovarati na ista. Mislim da to dodatno produbljuje slikarsku priču u ovom ciklusu. Umjetnost ne mijenja svijet, za to je zadužena znanost, pogotovo ako pričamo o ovoj vrsti slikarstva koju trenutno produciram. Teško je, možda čak nemoguće a da bude suvislo i na koncu nepotrebno pričati o nečem što nije figurativno. Svi znamo da je apstrakcija neprikazivačka umjetnost, kako onda o njoj figurativno pričati.

Imam dojam da Vas je umorilo veliki broj slika iz protekla dva ciklusa, uz naravno zamorenost samim motivima, stilom i metodama rada.
Da, stil i metode rada su jako opasna stvar. Dođe jednostavno vrijeme kad ih treba napustiti bilo iz očaja ili vođen raciom. Bez odustajanja od nečega već naslikanog nema ni napretka, ni strasti a ni onoga što bi još moglo biti naslikano drugačije. Bez povremenog napuštanja metoda slikanja dolazi do svojevrsne manire likovnog izraza koja počinje opterećivati autora a i publiku. Naravno pri napuštanju bivših slikarskih motiva svejedno valja ostati svoj i unijeti nešto novo podjednako ili više likovno vrijedno.

Dark Markić 2

Kada napravite 50 slika u novome ciklusa, izložiti ćete ih.
Plan mi je nakon relativnog broja od 50 slika pokazati ih javnosti putem nekoliko izložbi. Nije isključeno da ću ih izlagati i u korelaciji sa velikim formatima. Ovisno u kojim ću prostorima dogovoriti termine izložbi.

Na kraju što su ključne razlike između novoga ciklusa i dva stara?
Ključna razlika u novom ciklusu je što slike izgledaju pomalo ne dovršeno, što ne znači da nisu gotove. Ja se trudim da mi slika u svakom trenutku odaje dojam da je gotova. Nerijetko sam svjestan da slikam preko slike koja se može proglasiti dovršenom ali za mene ne i gotovom.

Uživate u slikanju?
Uvijek i oduvijek. Trenutno posebno jer radim nešto novo a osjećam da je i dovoljno dobro. Budimo realni, maksimalno pratim suvremeno slikarstvo u svijetu, danas zaista možete slikati gotovo bilo što i u tome uspjeti egzistirati. A možete biti i objektivno vrhunski slikar koji je jedina publika svojim djelima.

Dark Markić 5

Možete li opisati sliku na kojoj trenutno radite?
Slika na kojoj trenutno radim, koju trenutno dovršavam, je vrlo slična predhodnim dvjema jer sam ih radio paralelno i u samom pristupu podjednako. Ona je trenutno za mene broj 14 što znači još 36 pa idem po povratne informacije od strane publike.

Planovi?
Planovi se ne mijenjaju mnogo. Cilj mi je čim više slikati ali i izlagati slike. U gradnji sam i novog atelijera koji će biti još veći sa posebnim radnim prostorom, prostorijom za sušenje slika te prostorijom za izlaganje i deponiranje istih..

porn porn

log0 AA 3