log0 AA 3

log0 AA 3

Susret u atelijeru – Vitold Košir, akademski kipar, akademski glazbenik

Vitold Košir osobito je zanimljiva pojava u aktualnoj umjetnosti. Naime, on je i akademski kipar, ali i akademski glazbenik (rođen je u Zagrebu 1966.g. Diplomirao je na Zagrebačkoj ALU 1989.g. u klasi prof. Vulasa te diplomirao na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji studij viole kod prof. Stahuljaka. Samostalno izlaže od 1994.g. Bavi se i sokolarstvom)

Vitold KoširGospodine Košir, zatječemo Vas u radu na izradi skulpture biskupa Borkovića, generala pavlinskog reda i nadbiskupa zagrebačkog,koji je živio i djelovao u 17.st.
Veliko mi je veselje da sam odabran za izradu ovog spomenika. Kako se moj rad tokom godina udaljio od figuracije i rada s glinom u velikim formatima poseban mi je izazov ponovo upregnuti tradicionalne kiparske vještine i u sebi pronaći dovoljno kocentracije da sagradim toliki kip i pritom zadržim fokus na unaprijed zacrtanom skulptoralnom rješenju.

Želja Vam je da postignete sasvim određenu razinu prepoznatljivosti, pri tome će Vam poslužiti poznate biskupove karakterne osobine i jedan njegov portret nepoznatog autora uz potpunu slobodu interpretacije.
Smatram da je biskup Borkovic bio čovjek neizmjerne energije i veliki vizionar. Već sama biografska činjenica da dječak rođen u selu pored Jaske studira u 17-om stoljeću filozofiju u Rimu, biva general pavlinskog reda te postaje biskup govori da su ga resili čvrst karakter i velika usmjerenost. Zato bi postojeće portrete nepoznatih autora uzeo samo kao polazišnu točku i sličnost više sugerirao nego postavio kao krajnji i jedini cilj.

Vitold Košir 1

Posebno želite istaknuti energetski naboj koji će izvirati iz skulpture.
U ovoj fazi izrade skice posebno me zanima da napravim skulpturu iz koje izbija tolika količina snage da sugerira čvrstinu karaktera biskupa Borkovića. Želim da razina likovne prepoznatljivosti u smislu portreta bude svakako podržana žestinom kiparskog izraza.

Osobito Vam je Važan tretman forme i strukture površine kod ove skulpture.
Glazba je najsnažniji izvor mog kiparstva. Kompozicije su često temeljene na suprotnosti dviju glazbenih tema kao u sonatnom obliku ili na kontrapunktu dviju melodijskih linija. Iznenađujuće široki spektar Borkovićevih osobina, polja djelovanja i dostignuća ne mogu po mom mišljenju biti dostojno predstavljeni jednoličnim tradicionalnim prikazom biskupa s kapom i pastoralom - biskupskim štapom i jednoličnim tretmanom površine. Moja je želja da skulptura izvire iz arhitektonskih temelja postamenta, rate kroz strogu vertikalu i bude okrunjena bujnom i živom strukturom glave i pogotovu ruku. U suprotstavljanju strogih - gotovo arhitektonskih i živih, giacomettijevskih struktura vidim mogućnost da gledatelju donesem portret karaktera biskupa Borkovića.

Vaš dvostrani reljef Klisa inspiriran burnim povijesnim događanjima biti će uskoro prezentiran u stalnom postavu Muzeja u Klisu.
Muzej u Klisu je u završnoj fazi izrade. Iako malen po kvadraturi nudi široki spektar informacija, od kamenih fragmenata iz povijesti tvrđave do audiovizualnog interaktivnog multimedialnog prikaza povijesnih izložaka i okoline.. Dio tog postava je i moja skulptura, dvostrani reljef Klis inspiriran burnim događajima u povijesti nastajanja , obrane, gubitka i ponovnog osvajanja tvrđave.
U postavu skulptura određuje smjer kretanja posjetitelja i kroz penetracije i proreze već na samom ulazu omogućava djelomični uvid u postav muzeja.

Vitold Košir 2Karakteristična je gusta struktura površine reljefa.
Gusta struktura površine sugerira turbulentnu povijest Klisa, odabir željeza i betona za materijale herojsku upornost u obrani grada a simbolika kvadrata i križa dosljednost nastajanja i razvoja hrvatskog državnog i kršćanskog identiteta.

Ima li i drugih novosti iz atelijera? Planovi, monografije, izložbe,-- -- ?
Galerija Vasko Lipovac u Splitu ponudila mi je da ove godine napravimo veliku izložbu skulptura. Mjesecima se pripremam i namjeravam izložiti potpuno nove radove. Ostajem vjeran svojim najdražim materijalima - željezu, betonu i asfaltu - urbanim materijalima koji po svojim performansama najbolje odgovaraju mom karakteru.

Može li se skulptura i glazba spojiti u jedno, biti jedno djelo? Ili kako glazba i likovnost mogu biti jedno?To Vas pitam na kraju jer ste Vi akademski glazbenik i akademski kipar.
Uklopiti vremensku dimenziju u proces stvaranja skulpure za mene je najveći izazov. U sebi ne dijelim strogo glazbu od kiparstva, i u jednom i u drugom svijetu koristimo se istim izrazima - linija, struktura, ritam - i mislim da je da su receptori za obadvije umjetnosti identični. Moje poimanje glazbe je da je ona skulptura u prostoru tišine.

porn porn

log0 AA 3