log0 AA 3

log0 AA 3

Razgovor u povodu – akademski slikar Damir Medvešek

Suvremeni hrvatski likovni umjetnik iznimnog ugleda, kako u domovini ali još i više u inozemstvu, akademski slikar Damir Medvešek i dalje kontinuirano radi na svojim osebujnim ciklusima

Damir Medvešek 1Razgovor vodio: Miroslav Pelikan

Damir Medvešek 1Gospodine Medvešek, Vi ste zaposleni u zagrebačkom HNK-u kao glavni slikar.
Da. Nije samo riječ o scenografiji, moj posao puno toga obuhvaća.

Kako funkcionira suradnja s idejnim autorom scenografije?
Radite na bazičnim skicama koje su donijeli naši ili strani scenografi. Dakle na temelju te ideje proizvodi se scenografija. Mi koristimo svoj likovni jezik, već godinama. Naš jezik je naš rukopis.

Je li se dogodilo koji put da Vam se scenografija nikako ne sviđa?
Bilo je i toga, No morate biti lukavi i tu zamku izbjeći u razgovoru sa scenografom i dogovoriti korekcije.

Vratimo se slikarstvu. Vi ste prije dosta godina postigli izvanredan uspjeh na svjetskoj razini.
Eto dešava, kada se ozbiljno radi, dosegne se i međunarodni uspjeh. Dogodila se zapravo prava eksplozija u javnosti. O meni i o mojem slikarstvu pisali su američki, britanski mediji nakon te izložbe na Brijunima, riječ je o sedamdeset slika na temu pola, uz opus Gioconde, a koja je proglašena izvanrednom. Na Brijunima se okupio međunarodni jet set. Prije toga sam radio Kralja Leara koji je u europskim razmjerima postigao uspjeh.

Zašto niste otišli i ostali u inozemstvu?
Duga je to priča. Moj glavni galerist s kojim sam potpisao ekskluzivni ugovor koji bi mi omogućio da uđem u sam vrh američke umjetnosti, je u međuvremenu umro a njegov sin se s time nije želio baviti. Pojavili su se mnogi drugi galeristi sa svojim određenim uvjetima, ponajprije što bih trebao po njima slikati. No, nisam pristao jer sam želio ostati svoj. Nisam želio biti tako komercijalan, radije pristajem na slobodu i rizike.

Damir Medvešek 2Damir Medvešek 2Izlažete i dalje redovito u inozemstvu.
Da, izlažem. Moje se slike jednako se traže i vani i doma, postižem izvrsne cijene.

Koliko bi Vam koristilo kada bi bili potpuni slobodni, kada ne bi išli svaki dan na posao?
Dobro pitanje. Dugo razmišljam o tome.Posao koji radimo iznimno profesionalno i tu smo svjetska klasa oduzima dosta vremena i snage tako da za slikanje ostaje manje vremena, recimo, slikam s 30 % gasa. No sve će doći na svoje jer sve je pitanje strpljenja.

Kako se taj vanjski uspjeh odrazio na valorizaciju Vaše pozicije u suvremenoj hrvatskoj umjetnosti?
Kritika me je smjestila u postmodernu a drugi su rekli da je moj opus korak ispred vremena. Uopće ne razmišljam o tome jer ja radim ono što želim. Bavim se i instalacijama, zanima me dizajn, istražujem.

Na čemu trenutno radite?
Zbog vremena, primaran mi je crtež, koji kasnije koloriram. Nadam se skorom kolorističkom pristupu velikim formatima, koji mi omogućuju veću slobodu, mada je sve lijepo i u malome. Na velikom formatu mogu ispričati nevidljivi dio priče. Trenutno radim na intimnim pejzažima, motiv žene u nadrealnim prostorima.

Što mislite o današnjoj, suvremenoj hrvatskoj likovnoj umjetnosti?
Kultura je zbog opće situacije na niskim granama i sve se to odražava i na umjetnost. Danas se umjetnici teško i profiliraju zbog takve situacije. Malo ih je koji su isplivali na površinu.

Jesu li isplivali najbolji?
Po meni, među onima koji su isplivali malo je najboljih.

Kada ćemo vidjeti Vašu novu izložbu?
Imam pripremljenu izložbu u skicama. Htio bih pripremiti veliku izložbu o gradu Zagrebu. 130 skica, crteža postoji. Moj Zagreb na jedan drugi način.

Damir Medvešek 4

Damir Medvešek 3

Damir Medvešek 6

Damir Medvešek 5

 

porn porn

log0 AA 3