log0 AA 3

log0 AA 3

Glikemijski indeks – zdravlje u ravnoteži

Sa svih strana slušamo priče o zdravoj prehrani. Nutricionisti i dijetetičari preporučuju određene namirnice, najbolje vrijeme za obroke, izračunavaju kaloričnost hrane... Na nama je da iz sve mase preporuka odaberemo ono što je najbolje za naš organizam

strawberry 14

Jedna stara izreka kaže: „Ono si što jedeš“, a kad bolje razmislimo - možda je to i istina. Odabir hrane, naime, može utjecati na naše raspoloženje, kao i na to da se osjećamo umorno i iscrpljeno ili pak da budemo puni energije. Razina glukoze koja ulazi u krv poslije obroka utječe na sve procese u organizmu. Uspijemo li uravnotežiti svoj jelovnik, osjećat ćemo se odlično

Stoga, svakako obratite pažnju na glikemijski indeks namirnica koje redovito konzumirate. Sam pojam „glikemijski indeks“ relativno je nov i pojavio se početkom 80-ih godina prošloga stoljeća, kada su znanstvenici otkrili vezu između povećanja razine glukoze u krvi ispitanika nakon konzumiranja određene hrane. Kao etalon korištena je čista glukoza, a nakon niza istraživanja poznate vrste namirnica razvrstane su u tri kategorije: visokog, srednjeg i niskog glikemijskog indeksa (GI).

U skupinu namirnica koje imaju visok GI spadaju one koje imaju više od 70 % mjernih jedinica: bijeli kruh, bijela riža, pečeni krumpir, med, škrob i pivo. Bez obzira na to što ove namirnice imaju visok GI, ne morate ih potpuno izbaciti iz svog jelovnika jer u kombinaciji s onima niskog GI (manje od 50 %), kao što su integralna riža, batat, grožđe, mahunarke, jabuke, smokve, naranča, tikvice i krastavci, uravnotežit će vašu svakodnevnu prehranu. Namirnice umjerenog glikemijskog indeksa, između 50 i 70 %, su: integralni kruh, banane, riža dugog zrna, kivi, bulgur i cikla. Bilo bi poželjno uključiti ih na popis zdravih namirnica.

Razmišljajući o pravilnom načinu prehrane, možete kombinirati namirnice ili orijentirati se na zlatnu sredinu. U svakom slučaju, izbjegavajte pretjerano konzumiranje proizvoda od bijelog brašna i bijelog šećera, a usmjerite svoj pogled na povrće i voće bogato vlaknima, orašaste plodove, ribu, mliječne proizvode i nemasno meso jer će te namirnice doprinijeti poboljšanju kvalitete vaše prehrane. dobartek.spar

porn porn

log0 AA 3