log0 AA 3

log0 AA 3

Zdrava i uravnotežena prehrana

Zdrava prehrana podrazumijeva konzumiranje namirnica iz svih skupina hrane, trebala bi biti raznolika

apple 156

Nijedna skupina zasebno ne može organizmu pružiti dovoljni unos nutrijenata. Međutim, zdrava prehrana se često pogrešno zamjenjuje nekom od dijeta za mršavljenje koji obećaju gubitak kilograma, ali loše djeluju na zdravlje. Neko od glavnih obilježja dijete podrazumijeva izbacivanja određene hrane iz prehrane

Zdrava i uravnotežena prehrana zapravo obuhvaća upravo suprotno. Trebalo bi jesti što različitiju hranu, bogatu svim potrebnim nutrijentima. Sve što unosimo u svoje tijelo gradi nas i pomaže nam, ali jednako tako može nam i štetiti. Da bi naš organizam mogao pravilno funkcionirati, potrebno je da imamo zdrave prehrambene navike. Naime, hrana ima izrazito velik utjecaj na način života i važno je na koji je način unosimo. Hrana može značajno poboljšati zdravstveno stanje kod ljudi te se zbog toga često naziva i drugom medicinom.

Cjelovite žitarice trebalo bi konzumirati svaki dan. One su bogate vlaknima koja reguliraju ravnotežu metabolizma i pomažu kod izlučivanja štetnih tvari iz tijela. Neki od proizvoda od cjelovitih žitarica su kruh, integralna tjestenina, smeđa riža, kukuruz, heljda i zobene pahuljice (zob). Voće i povrće važni su za zdravlje organizma jer su bogati vitaminima, odnosno mineralima koji su odličan izvor energije. Redovitom konzumacijom mogu se spriječiti mnoge bolesti kao naprimjer srčane bolesti, dijabetes, a u nekim slučajevima i karcinomi. Voće se može jesti i sušeno (marelice, smokve, šljive, brusnice).

Omega-3 masne kiseline esencijalne su, a naše ih tijelo samostalno ne može proizvesti. Stoga je važno redovito jesti ribu koja je glavni izvor omega-3 masnih kiselina. Osim toga, riba sadrži velike količine vitamina B koji pozitivno djeluje na živčani sustav. Od ribe se najviše preporuča plava riba, posebno inćuni, losos, sardine i srdele. Jednaki učinak ima riblje ulje koje se može uzimati kao dodatak prehrani.

Mliječni proizvodi odličan su izvor kalcija koji je od presudne važnosti za razvoj i zdravlje kostiju. U mliječne proizvode ubrajaju se mlijeko, jogurt i sir. Meso nam također osigurava veliki unos proteina koji su neophodni za rast i funkcioniranje organizma. Od mesa, preporuča se perad koja ima manje masnoće. Naime, trebalo bi izbjegavati pretjerano konzumiranje crvenog mesa.

Hrana kojoj u zdravoj prehrani nema mjesta jesu proizvodi od rafiniranog šećera, energetske pločice, pržena i brza hrana, sokovi s velikom količinom šećera, gazirani sokovi, grickalice i slatkiši. Navedene namirnice izrazito štete zdravlju, a stvaraju i ovisnost. Upravo zbog tog razloga trebalo bi ih izbjegavati. ezdravlje.hr

grapes 15

porn porn

log0 AA 3