log0 AA 3

log0 AA 3

Dijeta ne isključuje finu hranu

Do idealne tjelesne težine možete stići bez da se odreknete omiljenih jela. Kako u stvari riješiti problem prekomjerne tjelesne težine? Recept je u balansiranoj prehrani, što dijeta i treba biti

dijeta

Što zapravo znači prekomjerna tjelesna težina?

Današnji način ishrane, povećano konzumiranje brze, gotove hrane, kao i modificiranih i tretiranih namirnica uzrokuje prekomjernu težinu, ali i sve veći broj bolesti i oboljenja. Sjedenje, manjak kretanja, unos rafiniranih šećera... sve su to navike koje bismo trebali što prije mijenjati jer uzrokuju prekomjernu tjelesnu težinu. Prekomjerna tjelesna težina je mjerljiva, a jedna od brzih metoda procjene je BMI izračun ili određivanje stupnja uhranjenosti. Naime, BMI je omjer kg/m2. Ako je BMI iznad 25, riječ je o prekomjernoj tjelesnoj težini. Stoga bi bilo idealno držati BMI između 20 i 25.

Što znači dijeta?

Riječ „dijeta“ zapravo označava pravilnu prehranu, a ne dijetu u smislu današnjeg korištenja tog izraza (izgladnjivanje, velike restrikcije u prehrani, izbacivanje pojedinih skupina namirnica). Što bi onda bilo rješenje za gubitak suvišnih kilograma, kao i održavanje istih? Prvo i osnovno pravilo jest broj obroka u danu. Obavezno bi trebalo imati pet obroka u danu – tri glavna i dva međuobroka. Također, potrebna je određena fizička aktivnost, sukladna dobi i zdravstvenim problemima. Imajte na umu da promjena prehrane i uvođenje tjelesne aktivnosti nisu samo instant rješenja za skidanje kilograma, već označavaju korijenitu promjenu životnih navika. Samo takvim pristupom možete održavati idealnu tjelesnu masu. Stoga, ako počnete konzumirati cjelovite žitarice, puno povrća i voća kroz dan, a manje mesa, zatim češće posegnete i za orašastim plodovima i sjemenkama umjesto umjesto hod doga, pizze, sendviča i čokolade – sigurno nećete imati problema s tjelesnom težinom. Uz pravilnu prehranu brojanje kalorija nije nužno potrebno jer jedete kvalitetne i nutritivno bogate namirnice. Jedete li zeleno lisnato povrće, salate, kuhano povrće, voće, cjelovite žitarice, orašaste plodove nećete biti gladni jer su ove namirnice voluminozne i zauzimaju velik dio želuca te vas na taj način čine sitima, a pritom gubite kilograme.

Ako želite dostići svoju idealnu tjelesnu težinu savjetujemo vam da pokušate tjedan dana uzimati kroz jutro do 12 sati samo voće, a iza 12 sati kuhano ili svježe povrće i neku žitaricu (proso, quinoa, amarant, smeđa riža, basmati riža, palenta). Količine tih namirnica nisu ograničene. Vidjet ćete veliku razliku. Nakon toga krenite s prehranom u smislu unosa svih namirnica, ali pojačajte unos onih bogatih vlaknima, tj. pojačajte unos povrća (osobito zelenog), voća i cjelovitih žitarica. dobartek.spar.hr

porn porn

log0 AA 3