log0 AA 3

log0 AA 3

Kako izgleda prehrana za dijabetičare?

Dijabetes ili šećerna bolest svjetski je problem s kojim se suočavaju milijuni ljudi, no pravilnom prehranom njegovi se simptomi mogu kontrolirati

diabetes 1
Šećerna bolest (diabetes mellitus) poremećaj je koji obilježava kronična hiperglikemija s poremećenim metabolizmom ugljikohidrata, masti i proteina. Postoji nekoliko tipova dijabetesa, a to su dijabetes tip 1 i tip 2 te trudnički dijabetes. Kod navedenog poremećaja najvažnija je prehrana, odnosno redovitost obroka i njihov sastav. Naime, s vremenom pravilna prehrana kod lakših slučajeva može dovesti do potpune regulacije izlučivanja inzulina iz gušterače. Stoga su glavne smjernice u određivanju prehrane broj i raspored obroka te raspodjela energetske vrijednosti tijekom dana. Energetska vrijednost određuje se s obzirom na dob, tjelesnu masu i aktivnost dijabetičara.

Obroci se raspoređuju u tri do pet dnevnih obroka. Hrana se uzima svaka tri do četiri sata i ako, primjerice, četvrti obrok završava u 18 sati, potrebno je uzeti još jedan oko 22 sata. Dnevni energetski unos treba činiti 50 % ugljikohidrata, 35 % masti i 15 % proteina, a potrebno je redovito se baviti laganom fizičkom aktivnosti.

Bitno je naglasiti da se u ugljikohidrate ubrajaju i složeni ugljikohidrati, odnosno cjelovite žitarice, povrće i voće. Najpoželjniji izvori masti su kokosov maslac, maslinovo ulje i orašasti plodovi, a izvori proteina su meso, sir s manje masnoća, jogurt i grahorice. Također, kod unosa ugljikohidrata važno je pripaziti i na glikemijski indeks svake namirnice. Preporučene namirnice su one srednjeg i niskog glikemijskog indeksa.

Ugljikohidrati koji su poželjni na dnevnom jelovniku dijabetičara su raženi kruh, batat, integralni pšenični kruh, zobena kaša, jogurt s manje masnoća, riža dugog zrna, ječam, heljda, mrkva, pšenična krupica, crvena leća, grah, kruške, banane, zeleno povrće u velikim količinama, crveno i bijelo meso te riba.

Primjeri uravnoteženog dijabetičkog obroka izgledali bi ovako: zobena kaša na vodi s bobičastim voćem; svježi sir s bobičastim voćem i nekoliko badema; palačinke od integralnog brašna sa sirovim kakaom i malo meda; salata od crvene leće, prosa i zelenog povrća; kuhano varivo od mrkve, kelja, batata i bijelog mesa; jogurt, banana i 10 badema ili pak bijela riba s kuhanom blitvom, zelenom salatom i manjom količinom palente ili riže. Sve u svemu, dijabetička prehrana zapravo je idealna uravnotežena prehrana koja može biti primjer i zdravim osobama.

porn porn

log0 AA 3